خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اجرای مقررات تعیین شده از سوی این اتحادیه را برای انگلستان از درجه الزام ساقط خواهد کرد و به این ترتیب احتمال دارد لندن ارتباط اقتصادی گرم تری با ایران برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن گونه که "اینترنشنال بیزینس تایمز" نوشته است "احتمال این وجود دارد که به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن تحریم‌های ایران را لغو کند و به تجارت با این کشور بپردازد.

به عبارت دیگر بنا به گفته وکلای شرکت "شپرد مولین"، "احتمال دارد رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا به تدریج به گسترش روابط تجاری با ایران منجر شود چرا که پس از برگزیت، گسترش روابط میان ایران و انگلیس می‌تواند برای هر دو کشور فرصت‌های اقتصادی خوبی فراهم کند. تجارت با انگلیس پس از ترک اتحادیه اروپا احتمالا از بسیاری جهات آسانتر خواهد شد زیرا لندن دیگر متعهد به مقررات تعیین شده از سوی بروکسل نخواهد بود".

پس از آن که انگلیس به طور رسمی اتحادیه اروپا را ترک کند، تحریم‌های این اتحادیه که علیه ایران اعمال می‌شوند، دیگر برای انگلیس لازم‌الاجرا نخواهند بود بنابراین، انگلیس دیگر موظف به رعایت تصمیمات و دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا، از جمله ممنوعیت تعامل با برخی سازمان‌ها و افراد خاص نخواهد بود.

به گفته وکلای شرکت "شپرد مولین"، "تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم‌چنان می‌تواند روابط تجاری انگلیس با ایران را تحت الشعاع قرار دهد. انگلیس قادر خواهد بود در کل به تجارت با ایران بپردازد اما تا جائی که ملاحظات امنیتی به دولتمردان این کشور اجازه دهد".

وکلای موسسه شپارد مولین همچنین معتقدند "یک انگلیس غیر عضو اتحادیه اروپا همچنان قادر خواهد بود به طور کلی با ایران تجارت کند، تا زمانی که این معاملات مستلزم دخالت بانک های آمریکایی، دلار آمریکا یا شهروندان آمریکایی نباشد.»بر اساس این گزارش انگلیس در موقعیتی است که بتواند موافقتنامه ای با ایران در زمینه انرژی منعقد کند".

 

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =