ایسنا نوشت:

رییس سازمان بهزیستی کشور از رها شدن سالانه 1000کودک در کشور خبر داد و اظهار کرد: به طور متوسط سالانه 950 تا 1000 کودک به دلایل مختلف در سراسر کشور رها و مسئولیت نگهداری آنها به بهزیستی واگذار می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم معارفه مدیرکل بهزیستی استان سمنان، کار در بهزیستی را سخت خواند و اظهار کرد: خدمات دهی به کارکنان بهزیستی متناسب با این سختی کار نیست و از این رو باید با حساسیت بیشتری به میزان دستمزد فعالان این بخش نگاه کرد.

وی با صحه گذاشتن بر درخواست‌های کارکنان، مبنی بر تعدد خدمات و کمبود نیروی انسانی متخصص به عنوان موانع پیش روی سازمان بهزیستی در سمنان، افزود: در سال‌جاری خدمات رفاهی کارکنان بهزیستی و میزان مستمری مددجویان مورد بررسی مجدد قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم در سال 95، طی تعامل با بانکها و موسسات مالی، وامهای قرض‌الحسنه به کارکنان اختصاص دهیم.

وی همچنین در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان از خدمات دهی بهزیستی کشور به یک میلیون و 100 هزار معلول کشور خبر داد و افزود: حدود 400 هزار نفر از این معلولان در مناطق روستایی سراسر کشور سکونت دارند.

رها شدن سالانه 1000 کودک در کشور

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی از رها شدن سالانه 1000کودک در کشورمان خبر داد و گفت: به طور متوسط سالانه 950 تا 1000 کودک به دلایل مختلف در سراسر کشور رها و مسئولست نگهداری از این کودکان به سازمان بهزیستی واگذار می‌شود.

وی، از اعتیاد به عنوان ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و مشکلات خانواده‌ها در ایران یاد و اضافه کرد: اعتیاد سرپرست خانواده و به ویژه اعتیاد زنان نقش مهمی در مشکلات خانوادگی دارد و متاسفانه در سال‌های اخیر با افزایش معتادان و خصوصا ازدیاد معتادان زن روبرو بوده‌ایم.

سهم زنان از اعتیاد به 10 درصد رسید!

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند .

بندپی، با خطرناک خواندن اعتیاد به موادمخدر صنعتی به افزایش اعتیاد به این نوع از موادمخدر در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 24 درصد از کل معتادان کشور، به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارند در حالی که این رقم پیش از این تنها 4 درصد بوده است.

رییس سازمان بهزیستی، از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی به عنوان یکی از عوامل موثر در ازهم پاشیدگی کانون خانواده‌ها یاد کرد و ادامه داد: ترک مواد مخدر صنعتی و درمان معتادان مبتلا به این بلای خانمانسوز به شدت سخت‌تر و طولانی‌تر است.

تغییر رویکرد بهزیستی از توانبخشی به پیشگیری

معاون وزیر رفاه در بخش دیگری به رویکرد متفاوت دولت تدبیر و امید به بهزیستی اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که رییس جمهوری نیز تاکید کرده‌اند ، رویکرد دولت یازدهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. رویکرد سازمان بهزیستی در دو سال گذشته با تاکید دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان از توانبخشی به پیشگیری تغییر یافته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =