نسیم آنلاین نوشت:

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه دومین نمایشگاه "دستاوردهای علوم و فنون لیزر ایران" گفت: ۳ نوع لیزر عمده به این نمایشگاه آورده شده که می‌توانیم از فناوری‌های آنها در کاربردهایی مانند مین روبی و کور کردن رادار استفاده کنیم.

علی اکبر صالحی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه فناوری لیزر ایران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه لیزر پنج سال پیش برگزار شده بود، گفت:در طی این سالها جوانان و دانشمندان ما در مرکز ملی لیزر توانستند دستاوردهای عظیمی را به برای کشور به ارمغان بیاورند که ماحصل آنها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است لذا از دانشگاهیان، صنعتگران، فناوران و فرهیختگان تقاضا داریم که از نمایشگاه بازدید کنند و ضمن مشاهده دستاورهای عظیم، از این فناوری ها در حوزه های مختلف مانند عرصه سلامت استفاده کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه 3 نوع لیزر عمده نیمه هادی، فیبری و دیسکی به این نمایشگاه آورده شده است، گفت: در هر سه حوزه لیزر، قدمهای بلندی برداشته شده است. این قدمهای بلند ما را به جایی رسانده که میتوانیم از فناوری های آنها در کاربردهایی مانند مین روبی و کور کردن رادار که قابلیت های مهم هستند استفاده کنیم.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    3 2
    سازمان انرژی اتمی که نظامی نیس همه ش از کاربردهای نظامی گفته میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 1
    لطفا از فناوری لیزر برای تولید تراشه های الکترونیکی استفاده کنید تا برای خرید یک تراشه کوچک دست جلوی بیگانه دراز نکنید. این هم حق مسلم ماست...