مهر نوشت: مدیرکمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تشکیل ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران از تصویب بودجه این مجموعه در شورای اسلامی و همکاری با ارکستر سمفونیک تهران سخن گفت.

عبدالحسین مختاباد پس از اجرای ارکستر سمفونیک تهران در شامگاه ۲۱ بهمن در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به نحوه تشکیل ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران بیان کرد: تشکیل ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران جزو طرح ها و ایده هایی بوده که بنده از همان ابتدا تمایل داشتم در شهر تهران اجرا  شود زیرا دوستداران موسیقی می دانند که بسیاری از شهرداری ها در تمام دنیا صاحب ارکسترهایی هستند و لازم است شهرداری تهران نیز برای بالا بردن سطح هنری شهروندان از چنین تشکیلاتی برخوردار باشد. 

وی ادامه داد: بودجه و نحوه تشکیل ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران در شورای شهر تهران به تصویب رسیده و اگر برنامه ریزی های مناسبی داشته باشیم دیگر مشکلات بودجه ای که هم اکنون در ارکسترهای دولتی وجود دارد، نخواهیم داشت. ضمن اینکه تشکیل چنین ارکستری به جهت کار اداری و اینکه چه قسمتی از شهرداری تهران باید ناظر و مجری تشکیلات ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران باشد نیازمند بررسی هایی بود که باید بیشتر از اینها روی آن فکر می کردیم. 

مدیر کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: طبق بحث ها و جلساتی که گذاشتیم بنا بر این است که به خاطر اینکه حضور ارکستر فیلارمونیک در بدنه اداری شهرداری تهران دچار مشکل نشود، فضای مدیریتی این مجموعه در قالب هیات امنایی تعریف شود  و شهرداری تهران نیز بودجه آن را تامین کند. 

مختاباد درباره اظهارات چند ماه گذشته علی رهبری مبنی بر رایزنی با وی برای اداره ارکستر سازهای ایرانی گفت: در این مورد مذاکراتی با آقای رهبری انجام گرفته بود تا شهرداری تهران مشارکت هایی داشته باشید اما این ماجرا هنوز در مرحله اولیه قرار دارد و به طور حتم بعد از رسیدن به ساز و کارهای لازم جزییات ماجرا را اعلام خواهیم کرد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =