نائب رئیس مجلس در جمع راهپیمایان استان البرز: ایران اسلامی تهدید را به فرصت طلایی مبدل ساخت

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت تغییر نظام سیاسی حاکم بر جهان افقی است که باید محقق شود. این تغییر باید به نفع ملت های مستضعف دگرگون شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سید محمدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در اجتماع انبوه راهپیمایان 22 بهمن در میدان جمهوری شهرستان کرج در حضور سیدحمیدطهائی نماینده عالی دولت در استان و جمعی از مسئولان گفت: اگر 8 سال در دوران دفاع مقدس ایستادگی نمی کردیم امروز ایران در زیر چکمه های استکبار جهانی قرار داشت. اگر 12سال برای دفاع از استقلال، حریت و دستیابی به دانش و فناوری و چرخه کامل سوخت تلاش نمی کردیم، امروز در این اریکه از قدرت علمی و قدرت سیاسی قرار نداشتیم.

دانش و فناوری امروز را مرهون شهدای جوان هسته ای ایران هستیم

وی خاطرنشان کرد: جوانان هسته ای ایران این کار را ساماندهی کردند که معدل سنی آنها 26سال بود. اهل تلاش و استقامت بودند. شهید علی محمدی ها و شهریاری ها و سایر شهدای هسته ای ایران دانش و علم را در سایه تبیین هدف های والا، استقامت و ایستادگی برای رسیدن به هدف به دست آوردند.

دفاع مقدس ایران درس آموز کشورهای منطقه شد

وی با اشاره به اینکه ملت ایران امروز آموزش استقامت و ایستادگی در جهان است، گفت: استقامت و ایستادگی در راه حق راه سعادت دنیا و آخرت است. اگر می بینیم ملت مقاومت لبنان ایستاد درس استقامت را از ملت ایران آموخت. دفاع مقدس درس استقامت به ملت اسلام داد. اگر می بینیم ملت عراق، سوریه، بحرین و سایر کشورهای مسلمان استقامت می کنند، درس استقامت را از ملت ایران آموخته اند.

نائیب رئیس اول مجلس ادامه داد: ایستادگی بر دانش، خردورزی، مدیریت مصرف، تولید مبتنی بر دانایی و دانش راه رسیدن به اقتدار و ایستادگی است. با استقامت قله های بلند فتح خواهد شد.

ایران اسلامی تهدید را به فرصت طلایی مبدل ساخت

ابوترابی فرد تصریح کرد: انسان های صبور تهدید را مبدل به فرصت می کنند، شما ملت ایران تهدید دشمن را به یک فرصت طلایی برای پرواز تبدیل کردید و تحریم را به یک فرصت طلایی برای رسیدن به استقلال اقتصادی و خودکفایی مبدل کردید.

وی ادامه داد: آنها تحریم ها را بر ما تحمیل کردند تا چرخ اقتصاد ملی متوقف شود، اما تحریم راه را برای شکوفایی علم، دانش، ایستادگی و استقامت در برابر سختی ها هموار کرد، اگر با اقتدار و عزت از تحریم عبور نمی کردیم، نمی توانستیم در جایگاه امروز قرار بگیریم.

وی با ذکر حدیثی از پیامبراسلام (ص) که فرموده اند دانش باید عقل انسان را بپرورد و با علم در عمل بروز کند، گفت: علم گوهر گرانبهایی است که عمل صالح دستاورد آن است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: باید درسایه علم و در پرتو ایمان حق را شناخت یعنی جامعه اسلامی خویشتن را بر عمل مبتنی بر عقلاقیت، دانش، علم و ایمان آراسته کند.

نائب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: اگر عمل برآمده از ایمان ایثارگران وجانبازان نبود دفاع مقدس به قله اقتدار ایران تبدیل نمی شد.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای فردی و اجتماعی و خانواده باید آراسته به عمل و ایمان باشد تا افق های بلند را دید و به اهداف بالا اندیشید، اظهار داشت: رمز موفقیت انسان های سخت کوش دیدن افق های بلند بوده است.

هدف گذاری های رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرایی شود

ابوترابی فرد درادامه افزود: هدف گذاری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده انداین است که ما باید درعرصه های سیاسی، قدرتمند، کارآمد و فرامنطقه ای باشیم.

وی ادامه داد: در عرصه های اقتصادی باید به قدرت بزرگ اقتصادی مبتنی برعلم که با دست های توانای مردم اداره می شود، تبدیل شویم.

نائب رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: ایران اسلامی باید به قدرت دفاعی بزرگی دست یابد و این افق های بلند است که مسیر حرکت را تعیین می کند. اگر این افق ها دیده نشود و نظام سلطه به عنوان دشمن مورد هدف قرار نگیرد، به طور قطع ملت ایران نمی تواند به هدف های خود برسد.

وی با اشاره به اینکه هدف های آرمانی و دیدن افق دور از آموزه های قرآن کریم است، گفت: تغییر نظام سیاسی حاکم بر جهان افقی است که باید محقق شود. این تغییر باید به نفع ملت های مستضعف دگرگون شود.

وی تاکید کرد: تحقق این هدف گذاری در ملت های عراق، یمن، سوریه، فلسطین، بحرین موجب شده که ملت های دیگر مستحکم شوند.

ابوترابی ادامه با اشاره به اینکه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا، تمام عزت اقتدار و آبروی ما هستند و دستاوردهای نظام مبتنی بر شجاعت، صلابت و ایمان آنها بوده است، گفت: 22 بهمن ماه روز خلق پیروزی و عزت برای ملت ایران و عالم اسلام و آغاز رویارویی ملت ایران با نظام سلطه به سرکردگی امریکا بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =