العالم نوشت:

تنگه باب المندب همزمان با اعلام وزارت دفاع روسیه مبنی بر عزیمت کشتی جنگی ضد زیردریایی این کشور به غرب دریای مدیترانه برای نمایش حضور روسیه در این منطقه، برخی خبرهای رسانه‌ای از عزیمت ناوگان روسیه و چین به منطقه باب المندب حکایت دارد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وادیم سرگا سخنگوی دفتر اطلاع رسانی ناوگان دریایی روسیه امروز جمعه گفت: کشتی بزرگ ضد زیردریایی "سفرومورسک" پیشتر در چارچوب ناوگان کشتی های جنگی روسیه در دریای مدیترانه در مانور تمرین تخلیه سرنشینان یک کشتی "غرق شده" شرکت داشت.

وی یادآور شد: این کشتی ماموریت خود را در دریای مدیترانه در دسامبر گذشته آغاز کرد و در شماری از تمرین های مشترک با ناوگان دریای سیاه و دریای بالتیک روسیه شرکت داشت و همچنین امنیت دریانوردی غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن را تامین کرد.

در همین حال، پایگاه خبری "دات مصر" اعلام کرد: "منابع حاکمیتی" در گفت وگوی اختصاصی به این پایگاه گفتند که ناوگان های چین و روسیه عملا از مواضع تمرکز خود در آب های منطقه به سمت تنگه باب المندب به حرکت درآمده اند.

با این حال، شبکه خبری العالم نتوانسته است که صحت این خبر را از منابع رسمی روس یا چینی تایید کند. اما وزارت خارجه چین روز پنجشنبه و در پی آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، نگرانی شدید خود را از اوضاع بحرانی در یمن ابراز داشت.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: چین همه طرف ها را به التزام به مصوبات شورای امنیت در ارتباط با یمن و حل و فصل درگیری از طریق گفت وگو ترغیب می کند.

سفارت روسیه در یمن نیز اعلام کرد که با وجود تشدید تنش های امنیتی در منطقه، درحال حاضر برای انتقال دیپلمات ها و شهروندان روس از یمن برنامه ریزی نمی کند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =