۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

بله درست است حق با شماست !در دنیایی که دسته دسته انسان بیگناه در سوریه و عراق و افغانستان و دریای مدیترانه یا در آتش جنگ می سوزند ویا در عمق دریای فراموشی غرق می شوند چه معنی دارد مرثیه ای برای گربه ها

بله حق با شماست! سوختن دویست گربه و زنی که نگهبان این گربه ها بود در دنیای امروز که مرگ انسانها و کودکان مزمزه دهان خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی است اصلا چیز مهمی نیست.
اما این خبر با ارزش خبری متوسط حقیقتی را آشکار می کند که شاید بزرگترین خبر قرن باشد .
این حقیقت مرگ تدریجی مفهوم انسانیت است آنهم در سایه بزرگترین تهدیدات بشر امروز یعنی تعصب و خشونت.
با شنیدن خبر سوختن 200 حیوان بی گناه و زنی که بارها نسبت به نگه داری این حیوانات تهدید شده بود باید مرثیه سر کنیم ؛ این مرثیه برای انسانهایی است که واسطه پرده های تعصب در ذهنشان نمی توانند برای دیگران از گربه گرفته تا انسانهایی که مانند آنها نمی اندیشند جایی را تصور کنند این تعصب و خشونت از تلاش برای حذف یک حیوان از عرصه گیتی آغاز می شود تا به نسل کشندگان بزرگ تاریخ بشر چون آدولف هیتلر گسترش می یابد.
خبر عمدی بودن این آتش سوزی شاید تکذیب شود شاید بگویند سیمی اتصالی کرده و......اما چیزی که نمی توان تکذیب کرد بسط و گسترش تقاضای حذف دیگری به واسطه تعصب و باورهای ذهنی در جامعه ما و دیگر جوامع است.
هرچه دارندگان اندیشه ها و ایدئولوژی در جوامع مختلف بر طبل محق بودن بکوبند و دیگران را از داشتن حق اندیشه و اظهار نظر و حتی حیات محروم کنند به همان اندازه مفهوم بشریت که رسالت تمامی پیامبران و مصلحان اجتماعی بود و هست ،کم رنگ تر و کم رنگ تر می شود.
خشونت در منطقه ما و دیگر مناطق دنیا از غرور و منیت انسان هایی ناشی می شود که با دگم کردن مفهوم حقانیت در ذهنشان دیگر موجودات را فاقد هرگونه حقی می دانند و حذف تنها راهیست که در برخورد با دیگرانی که شبیهشان نیستند به ذهنشان می رسد.
بسیاری از ما در منطقه پرمخاطره خاورمیانه تظاهرات و پیاده روی عده ای اروپایی در حمایت از حقوق وال های اقیانوس یا فلان جانور در حال انقراض را نمایش مسخره عده ای بی درد میپنداریم اما کاش یک لحظه به این نکته بیاندیشیم آیا احترامی که آن بی دردان برای حیوانات قایلند، ما برای همنوعان خود قایلیم ؟
اگر جوابمان به این سئوال منفیست پس بیاید دوباره از اول برای مرگ ناحق یک گربه حتی ، مرثیه سر کنیم تا اندیشه حذف در جای دیگری از دنیا ، سر انسانیت را به سادگی آب خوردن از تن جدا نکند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما EU ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    28 1
    عالی بود، مرسی
  • مهرداد A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    25 0
    فوق العاده بود....
  • رضا A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    17 0
    درود. زنده باد حرف حق.
  • بی نام FI ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    6 0
    مخاطبان هدف این گفتار نمیفهمن.نمیخوان هم که بفهمن.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    6 0
    بهترین و قدرتمندترین روش برای مقابله و شکست خشونت طلبان و اقتدارگرایان مهرورزیدن به انسانها و حیوانات و طبیعت است
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام بر اندیشمند توانا