ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی مشکلات کشور از جمله کسری در یارانه‌ها، تصریح کرد: ماهانه در پرداخت یارانه ۲۰هزار میلیارد تومان کسری داریم و این در حالی است که وقتی یارانه هر فرد از ۲۰ هزار تومان به ۴۴ هزار تومان افزایش یافت کسی اعتراضی نکرد.

علی ربیعی در نشست مشترک با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ضمن تاکید به ضرورت اعتماد سازی در بین گروه‌های مختلف جامعه، گفت: ما راهی جز فهم مشترک از مسائل نداریم و اگر در سایه اعتماد سازی، اعتماد به دولت نیز شکل بگیرد موفق عمل خواهیم کرد.

ربیعی ایجاد وضعیت با ثبات اقتصادی را مهمترین مساله فعلی کشور دانست و افزود: برای دستیابی به این مهم الزاماتی مورد نیاز است که باید با کمک و مشارکت تمامی گروه‌های جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت گروه‌های میانجی و رسیدن به تفاهم و فهم مشترک می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند؛ چرا که افت همدلی در جامعه خود عامل تشدید کننده مشکلات اجتماعی است.

ربیعی به ضرورت بهره گیری از خیر جمعی در عرصه رفاهی تاکید کرد و گفت: این فرهنگ باید نهادینه شود و خیر جمعی در حوزه های مختلف ترویج شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت تدبیر و امید بر این باور است که نجات و پیشرفت کشور در سایه ائتلاف بزرگ جامعه مدنی، تشکل‌ها و شرکای تجاری امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی در راستای ارزان کردن پول صندوق توسعه ملی در استانها‌ی کمتر توسعه یافته، گفت: برای بانکها نیز تدابیری داشتیم اما با توجه به مشکلات بانکها باید با نگاه جامع نگری این نیازها حل شود.

ربیعی با تاکید بر ضرورت راه اندازی پنجره واحد اقتصادی، تصریح کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید در استانها ‌فعال شود و به این منظور ما در حال مقررات زدایی هستیم.

وی در پاسخ به دغدغه نماینده کارگران از کار بیکار شده کارخانه ذوب آهن، تاکید کرد: این موضوع از دل مشغولی‌های بنده بوده و سعی می‌کنم با مداخله مشکل مطالبات کارگران حل شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =