ناسا کشف آب در مریخ را تائید کرد/تحقیقات برای اثبات وجود حیات در سیاره سرخ

ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ را تائید و اعلام کرده که در ماههای گرم آب جاری در این سیاره وجود دارد.

عكس‌هايي كه از مريخ به زمين رسيده بود كه در آنها به طور واضح دیده می شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مريخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این  رگه ها با نام رگه های باز-رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده می شوند ولی طی فصل های سردتر ناپدید بودند.

دانشمندان ناسا اكنون اعلام كرده‌اند كه رگه‌هاي تيره به طور حتم آب جاري هستند كه در تابستان ديده شده و در زمستان مريخ محو مي‌شوند. اين مسئله مي‌تواند به معناي وجود نوعي حيات در سياره سرخ باشد. بايد توجه داشته باشيد كه آب كشف شده خالص نيست و نوعي نمك موجود در آن باعث مي‌شود كه اين آب بتواند در دماي معمول 50 درجه سليوس زير صفر مريخ جاري باشد.

دانشمندان ناسا در اين نشست اعلام كردند كه هنوز براي اثبات وجود نوعي حيات بر روي مريخ زمان نياز است اما كشف آب نشان مي‌دهد كه اين مسئله ممكن است.

• محمد A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    بسیار خبر عجیب و خوبیه فقط کاش بیشتر توضیح میدادن این اب چه جوری اونجا پیدا شده ؟
    • آیدین A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      و جعلنا من الماء کل شئ حیّاً
    • فرهاد A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      بهتر نيست به‌جاي واژة عربي «مريخ» بگيم «بهرام» تا معادل فارسيش رو به‌كار برده باشيم؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    پس مریخیهاوجود دارن
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    آب چطوری تو مریخ بدونجاذبه جاری میشه؟ چطور تو فضا نمیره؟
    • رضا DE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      تو مریخ هم جاذبه وجود داره
    • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      کاملا بدون جاذبه که نیست
    • سجاد IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      مریخ بدونه جاذبه دوست من اصلن سیاره بدنه جاذبه نداریم آخه مگه میشه. مریخ هم جاذبه داره فقط چون از زمین کوچیکتره جاذبش هم کمتر از زمینه. جازبه اش در حدود یک سوم زمین.
    • مریم IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      یعنی کسی که فیزیک سال اول دبیرستان رو پاس کرده باشه میدونه هرچیزی که جرم داره جاذبه داره، چطور مریخ با این عظمت نباید جاذبه داشته باشه؟؟؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      به شما توصیه میکنم تحصیلات خودتون را تا گرفتن دیپلم ادامه دهید
    • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      دوستان دليلى نداره اگر كسى چيزى رو نمى دونه از موضع بالا تحقيرش كنيم...
    • soheila A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      واستون متاسفم بنده خدا یه چیزو نمیدونسته سوال کرده بعد شما باید اینقدر بهش بپرین و تحقیرش کنین واقعا که پر از ادعایین
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      اشکالی نداره اگر که کسی یک مطلب علمی حتی بسیار سطح پایین ندونه. این اشکال داره که ندونی و بیای در موردش نظر بدی. اگر جای این کامنت در مورد جاذبه مریخ به فارسی هم تو گوگل می زدی جاذبه مریخ برای شما n تا مطلب پیدا می کرد.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      ببخشید جاذبه چیه اصلا؟ اگر نیرو است چه کسی این نیرو رو وارد میکنه؟ مگه جاذبه مختص کره زمین نیست؟ روی کره زمین از چه طریق وارد میشه و چرا؟
  • مرتضی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    فوق العادس
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    الله اکبر
    • saeid RO ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      الله اکبر صد وچهل وخورده یی منفی داره؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    مریخ یه سیاره است و جاذبه ای معادل نصف جاذبه زمین داره.
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    در جواب شخصي كه گفته مريخ جاذبه نداره، مريخ جاذبه داره و حدود يك سوم جاذبه زمينه
  • بی نام TR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    من هم احساس میکنم در مریخ حیاط وجود داره ولی موجوداتی که در مریخ هستند مثل تک سلولی ها هستند نه یه انسان
    • داوود RO ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      حیاط که قطعا زیاد پیدا میشه ولی مهم اینه که حیات پیدا بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      امیدوارم کشف اب در مریخ تاثیر مثبتی بر روی وضعیت اب و برق یاسوج که مدام قطع میشن داشته باشه منابع ابی عظیم کوه دنا که برا یه شهر کوچیکی مثل یاسوج کافی نبود
  • رضا RO ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    • هاشم A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      آقا رضا درسته ایشون خونشون رو فروختن .ولی نه برای مریخ بلکه برای پروژه بزرگ بیگ بنگ انفجار بزرگ
  • داریوش A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    گفته شده آب بسیار شور و قلیایی هست پس دلتون رو خوش نکنید برای زندگی در مریخ شاید تک سلولی در مریخ پیدا بشه نه جانور چهارپا و کفتر و انسان
  • امیر فلاحی A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    حتما در اکثر سیاراتی که درکهکشان راه شیری وکهکشانهای دیگه هستند آب وجود داره وچه بسا حیات وجودداره.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    توی مریخ نه ولی تو سایر سیاره ها حیات هوشمند وجود داره
  • اسکندرزاده IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    بنام خالق هستی. هراز چند گاهی سازمان فضایی آمریکا اطلاعاتی را در باره سیاره مریخ منتشر می کند که نشان دهند سیاره سرخ زیست پذیر وقابل ایجاد کلونی های زنده است .در این راستا اهداف وانگیزه هایشان مربوط به خودشان است .اما واقعیت چیز دیگری است نه در سطح این سیاره ونه در زیر سطح آن هیچ آب مایع یاجامد ویا شور وشیرینی وجود ندارد چاله های عمیق فاقد آب وکوههای به ارتفاع بیست وپنج کیلومتری که از دامنه آن هیچ آب ویا بخاری فوران نمی کند برای رد این ادعا کافی به نظر میرسد... باید واقعیت هارا آنچنان که هستند قبول کنیم نه آنچنانکه خودمان میخواهیم.خدا بهتر میداندوتقدیر عالم دست اوست.
    • اکبر EU ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      الآن دقیقا شما نشستي جلوی کامپیوترت توی خونه و با استفاده از اطلاعاتی که همین ناسا منتشر کرده، اونهایی رو که کاوشگر فرستادند روی سطح مریخ رو به چالش کشیدی؟
  • مريخ دوست A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    از اعماق قلبم خوشحال شدم . زيرا نشانه هاي قدرت و عظمت الهي را انسان با اين حوادث و اتفاقات مي بيند و لمس مي كند .
  • اسکندرزاده IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    تصاویر واقعی نیستند با عوارض زمین شبیه سازی شده اند .
    • میثم A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      دوست عزیز از روی جهالتت چیزی رو انکار نکن. کلی دانشمند با کلی هزینه این عکسها رو تهیه کردند. اونوقت پشت کامپیوتر و واینترنت راحت انکارش میکنی؟
  • برنامه نویسی اندروید A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    کم کم زمینه سازی برای سفر به مریخ شروع میشه و بعدش مطمینا زندگی در مریخ
  • فاتح A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    باور نکنید اگر کسانی که تا پیش انسانی اومده باشند می فهمند که این عکس تو جغرافیا یکی از سالهاست درسی که در مورد فرسایش و سر چشمه رودها صحبت می کرد دقیقا همون عکسه
    • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      این نظرت منو به یاد سخن انیشتین بزرگ میندازه : دو چیز انتها ندارد یکی عالم و دیگری حماقت انسانها
  • محسن نامور صدیق IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    با توجه به نوع و جنس سیاره مریخ وجود آب در این سیاره غیر محتمل نیست. با توجه به اینکه کاوشگر "کریوسیتی" که ماههاست در روی مریخ فرود آمده و موارد عجیب و غریبی را از این سیاره کشف و گزارش میکند، احتمال وجود حیات منحصر به فرد خود علیرغم وجود سرمای شدید مریخی در این سیاره وجود دارد. علائم و نشانه هائی از سطح مریخ عکسبرداری و مخابره شده که دانشمندان و کیهان شناسان را به وجود نوعی زندگی خاص مریخی امیدوار نموده است. با توجه به ظواهر امر و تلاش جدی اخیر برای شناخت هرچه بیشتر این سیاره و همچنین اطلاعات جدید بدست آمده، نشان میدهد که این سیاره تفاوتهای بسیار زیادی با سایر کرات منظومه شمسی دارد و به نوعی شباهت با زمین دارد اما از آنجائیکه دانشمندان فقط به اینگونه اطلاعات بسنده کرده و از روی آنها تئوری
  • احمد DE ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    • علی A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
      شما خودت فهمیدی چی گفتی ؟ جاذبه چه ربطی به جو و هوا داره ؟ :|
  • نازیلا IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    من موندم چرا هرچی عکس از فضا منتشر میشه همیشه هواشون شبه مگه تو فضا روز نمیشه که تو روشنایی عکس بگیرن؟
    • مریخ A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲