مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تولید پسته استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا؛ اردشیر شهرکی اظهار کرد: حدود 7هزار هکتار سطح زیر کشت باغات پسته استان است که امیدواریم این سطح در آینده نزدیک توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر سال شش هزار تن تولید پسته در استان انجام می شود افزود: از هر هکتار حدود1200کیلو پسته تولید می شود.

وی ضمن بیان اینکه عمده مناطقی که در استان پسته در آن تولید می شود خاش و زاهدان است تصریح کرد: بیشترین تولیدات پسته استان که از ارقام بادامی، احمد آقایی و کله قوچی است به کرمان و رفسنجان و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود.

شهرکی در ادامه خاطر نشان کرد: در شهرستان های خاش و زاهدان طرح حاصلخیزی خاک و جلوگیری از روال تدریجی تولید پسته انجام شده است که نتایج آن رضایت بخش بوده است و امید است این طرح در سال جاری نیز اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه باید با نگاه تغییر الگوی کشت تولیدات پسته استان را افزایش دهیم اضافه کرد: افزایش سطح زیر کشت باغات پسته باتوجه به میزان درآمدزدایی آن و همچنین مقاومت در برابر خشکی و شوری آب در دستور کار قرار گرفته است که از لحاظ کمی وکیفی تولید آن افزایش پیدا کند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی به کشاورزانی که قصد دارند باغ پسته احداث کنند پیشنهاد داد از ارقام پسته ای که بیشتر مناسب با شرایط آب و هوایی استان است استفاده کنند.

وی در پایان از کشاورزان خواست مسائل تغذیه ای ، هرس به موقع ،مبارزه با آفات و رعایت فواصل بین درختان را رعایت کنند که بتوانند تولید بهتر و بیشتری داشته باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =