آیت الله جوادی آملی گفت: محافل مذهبی باید مردم را به رحمت الهی امیدوار کنند. ما وظیفه داریم تبلیغ دین کنیم و مردم را به وحدت، حب علی(ع) و ائمه معصومین(ع) دعوت کنیم، نباید مردم و جوانان را ناامید کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اسراء نیوز، آیت الله جوادی آملی، در دیدار مدیر کل و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان مازندران با اشاره به خدمات مهم و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر اظهار داشت:  در صدر اسلام همه افرادی که در مدینه حاضر نبودند نیز سخن پیامبر اکرم(ص) به گوششان می رسید؛ همین کاری که سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان طرح هجرت و اعزام دارد.

این مرجع تقلید در این دیدار به نکات زیر اشاره کرد:

* وقتی مردم بدانند شخصیتی همچون حضرت علی(ع) برای هدایت مردم به یمن هجرت می‌کند و در راستای آن علما و روحانیت ما نیز در همین راستا هجرت را می پذیرند، ارادت مردم به روحانیت بیشتر می شود.

* مساجد محل اجتماع مؤمنان و بیان مطالب دینی و تبلیغی است. باید در مساجد سخنان علمی و دینی بیان شود، یک مبلغ دینی باید در سخنرانی های خود مطالب تازه و متنوع را بیان کند، تکرار مکررات به هیچ عنوان به صلاح نیست، آنقدر احادیث پر بار وجود دارد که هر چه شما بررسی کنید مطالب تازه ای به دست می آید.

* مطالب و حرف های تکراری و خسته کننده مخاطب را از مساجد دور می کند، نماز جمعه، حسینیه ها و محافل مذهبی باید مردم را به رحمت الهی امیدوار کند، خداوند متعال غضب دارد، اما رحمت او بیش از غضب است. ما وظیفه داریم تبلیغ دین کنیم و مردم را به وحدت، حب علی(ع) و ائمه معصومین(ع) دعوت کنیم، نباید مردم و جوانان را ناامید کنیم.

* مبلغان دینی در سخنرانی های خود روح امید به مردم و جوانان را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند، لازم است تشویق به حضور در مساجد در دستور کار مبلغان دینی قرار گیرد. همچنین مسأله امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر در منابر و خطابه ها تذکر داده شود.

* ایجاد امید و نشاط معنوی یکی از وظایف روحانیت در جامعه است و تحقق این مسأله به حتم در رشد و تعالی جامعه کمک خواهد کرد.

* وحدت در دنیای اسلام بسیار ضروری است و امروز در کشور نیز باید از هر گونه دو دستگی در کشور به شدت پرهیز شود. به جای آن باید تلاش شود تا زمینه های ایجاد شور و نشاط معنوی در جوانان و نوجوانان فراهم شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =