۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

ایسنا نوشت:

 مقام‌های منطقه خودمختار اقلیم کردستان عراق از دولت ترکیه درخواست کردند تا حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان پ.ک.ک در خاک آنها را متوقف کرده و برای پایان درگیری‌ها مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "فلاح مصطفی"، رئیس روابط خارجی منطقه خودمختار کردستان عراق در جریان سفر به واشنگتن از اقدام شبه نظامیان حزب کارگردان کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به دلیل رها کردن روند آتش‌بس انتقاد کرد اما گفت که بمباران مواضع آنها پاسخ مناسبی نیست.

وی در جمع خبرنگاران گفت: البته ما نمی‌خواهیم که این مواضع بمباران شود و به اعتقاد ما این کمکی به حل بحران نمی‌کند. این اقدام تنها باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

وی افزود: بله با اینکه ما با اقدامات اخیر پ.ک.ک موافق نیستیم اما این بدین معنا نیست که پاسخ آن بمباران باشد. ما باور داریم که چنین مشکلاتی راه حل نظامی ندارند، بهترین راه پیش روی صلح و مذاکره است.

به گفته رئیس روابط خارجی اقلیم کردستان عراق، دولت منطقه‌ای هم اکنون به سختی تلاش می‌کند تا به پناهندگانی که از دست اقدامات تروریستی داعش گریخته‌اند، کمک کند و به همین دلیل درگیری جدید میان ترکیه و پ.ک.ک هیچ کمی نمی‌کند.

وی گفت که از تصمیم ترکیه برای همکاری نزدیکتر با ائتلاف تحت امر آمریکا علیه داعش استقبال می‌کند اما گفت که این درگیری‌ با شبه نظامیان پ.ک.ک مساله‌ی دیگری است.

وی در خاتمه گفت که ترکیه درباره حملات مرزی اخیر علیه پ.ک.ک دولت اقلیم را مطلع نکرده بود و تنها پس از حملات بود که آنها متوجه آن شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    37 55
    اقلیم کردستان بهتر است لانه های تروریست ها را از کشور عراق جمع کند وبه آنها پناه ندهد بعد به کشور ترکیه راه حل نشان بدهد .هرچه تروریست از کومله و دموکرات و پژاک وپ ک ک و ... دراقلیم جمع شده اند و دست به جنایت میزنند آن وقت اقلیم راه حل سیاسی نشان میده جل الخالق
  • ایرانی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    34 5
    پس اون خبر که نوشتید با اجازه مسعود بارزانی ، ترکیه اقدام نظامی کرده است چی ؟ دروغ بود ؟
  • تؤرک A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    21 39
    از کی ی گروه تروریستی شده شبه نظامی دمت گرم ترکیه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    41 20
    چقدر ساده لوح حمله همزمان به کردها و داعش یک حیله جدیید از اردوغان مکار است که با هماهنگی اسراییل و داعش صورت می گیرد چرا که می تواند با فریب و خدعه مواضع کردها را با داعش در یک سو قرار بدهد چون داعش تنها جایی که واقعا شکست مفتضحانه ای خورد از کردها بود
  • بی نام RO ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    37 19
    ترکیه به بهانه مبارزه با خلافت اسلامی مواضع کردهای ترکیه را بمباران کرد. اقلیم کردستان به جای درخواست دوپهلو باید از ترکیه انتقاد کند.
  • شاهرود A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    25 44
    دم ترکیه گرم.واقعا لیاقت هر چیزی رو داره و قدرت اسلام در این کشور جلوه میکنه.قدرت اقتصادی،سیاسی،نظامی و ...
    • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      27 15
      برو بابا.اگه قدرت داشت جرات نمیکردن خودشون رو باهاش درگیر کنن و مثل الان نا امن نبود.
    • شاهرود A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
      7 20
      بی نام عزیز قدرت داره اونم از نوع خوبش ولی وقتی در مرز سه کشورن نمیشه که تا بغداد دنبالشون کنن.خود ما هم نمیتونیم نابودشون کنیم و همیشه در مرزهای کردستان باهاشون درگیریمو و زود فرار میکنن به داخل عراق.وگرنه نابودی یه گروهگ کوچک تروریستی اونم به دست ترکیه کاری نیست.اگه یه جای ثابت داشتن در عرض 24 ساعت نابودشون میکرد .ترکیه خیلی پوست کلفته.برترین کشور مسلمان جهان در همه زمینه ها
    • ایرانی A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      0 3
      آقای شاهرود محض اطلاع شما عرض کنم که ترکیه نزدیک به 40 ساله که با پ ک ک درگیره و هرسال میگه امسال نابودشون میکنیم. حتی چند سال پیش وارد خاک عراق هم شدن، اما شکست خوردن و عقب نشینی کردن. پ ک ک هم نابود نشد.
  • مهدی A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    24 47
    خوب تروریستهارو از خاکش بیرون کنه.از جمله پژاک و پ ک ک و حزب دموکرات و کومله و هزار گروهک تروریست دیگه.