ایرنا نوشت: سید عباس عراقچی گفت که تمامی قراردادها با روسیه برای تبادل اورانیوم و گرفتن کیک زرد امضا شده و پس از گزارش آژانس و تصمیم شورای حکام اجرایی خواهد شد.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام شامگاه سه شنبه پس از مذاکره با یوکیا امانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره تبادل اورانیوم گفت:در خصوص تبادل اورانیم و گرفتن کیک زرد از روسیه تمام قرار داد ها امضاء شده اما منتظریم که موضوع پرونده پی ام دی بسته شود . ان هم در گزارش 15 دسامبر شورای حکام مطرح می شود. بعد از ان این کار را انجام می دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا از وین، معاون وزیر امور خارجه درباره دیدارش با امانو هم گفت: قرار بود یک جلسه جمع بندی با آقای آمانو داشته باشیم بر اساس نقشه راهی که بین ما و آژانس است برای بررسی مسائل گذشته که اصطلاحا به عنوان پی ام دی شناخته می شود.
عراقچی افزود: ما طبق نقشه راه حرکت کرده ایم و آژانس هم بر اساس نقشه راه گزارش خود را ارائه می دهد.بنا بر این بود که یک جلسه جمع بندی بین ما و آژانس تشکیل شود که این جلسه امروز در سطح کارشناسی برگزار شد .
معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه اظهار داشت: بنده و آقای آمانو مروری کردیم بر بحث های کارشناسی که در این زمینه انجام شده بود , برخی اختلاف نظر ها و برخی تفاوت دیدگاه ها وجود دارد. در تلاش هستیم که این ها را به هم نزدیک کنیم که انشاالله گزارش نهایی آژانس , گزارشی باشد بر اساس واقعیت هایی که وجود دارد و همکاری های ایران با آژانس کاملا به طور واقعی نشان داده شود .
رییس ستاد پیگیری اجرای برجام اظهار امیدواری کرد: این گزارش در پایان موجب شود موضوعی که به عنوان فعالیت های احتمالی نظامی ایران شناخته می شود و مورد ادعای کشور های غربی بوده خاتمه پیدا کند و پرونده ان بسته شود.
عراقچی در پاسخ به این سوال که ایا قرار است شما دیداری با مدیرکل آژانس مجددا داشته باشید ، گفت: قرار ما بر این شد که تماس های فنی بین متخصین و کارشناسان دوطرف و مشورت ها ادامه پیدا کند, تا زمانی که گزارش اژانس تکمیل شود و اگر در این فاصله نیاز باشد که مذاکراتی انجام دهیم , حتما این کار را خواهیم کرد ,اما فعلا تماس های ما درسطح کارشناسی پیدا خواهد کرد.
معاون وزیر امورخارجه اضافه کرد: گزارش آژانس به شورای حکام آژانس ارائه خواهد شد و تصمیم گیری در این خصوص با شورای حکام خواهد بود برآورد ما این است که شورای حکام در حدود 15 دسامبر تشکیل جلسه دهد ، گزارش را برسی کند و طی قطعنامه ای که 1+5 متحد هستند که به شورای حکام دهند با هدف بستن پرونده انشالله این پرونده را به طور کامل ببندند و تمام شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =