ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه با هشدار نسبت به بازسازی گروه تروریستی جبهه النصره و ارتکاب نقض آتش بس با حمله های مکرر به نظامیان سوری، اعلام کرد که «کامیون های ارسالی مهمات و سلاح از مرز ترکیه به سوریه» در اختیار تروریست های این گروه قرار می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (شنبه) نوشت که وزارت دفاع روسیه ادامه تحویل اسلحه به تروریست های عضو جبهه النصره از سوی ترکیه را خاطرنشان کرده است.
بنا به این گزارش، اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه افزوده است که کامیون های حامل اسلحه و مهمات از مرز ترکیه عبور می کنند و وارد سوریه می شوند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: دریافت دائمی نفر و تسلیحات به تروریست های جبهه النصره امکان می دهد تا هر روز تیراندازی های تحریک آمیزی انجام دهند و با ادامه حمله به مواضع ارتش سوریه، مانع عملیات نظامیان سوری علیه داعش و دیگر اهداف می شوند.
بنا به این گزارش و طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، همچنین گلوله باران نقاط مسکونی مرزی سوریه و مواضع کردها توسط توپخانه ترکیه ادامه دارد.
پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه با هشدار نسبت به تجدید قوای جبهه النصره شامل فهرست تروریستی سازمان ملل، از احتمال برنامه ریزی این گروه برای حمله به منطقه غوطه نزدیک دمشق پایتخت سوریه خبر داد.
ژنرال سرگئی کورالنکو رییس مرکز نظارت بر آتش بس سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که که نظامیان این کشور اطلاعاتی به دست آورده اند که تروریست های جبهه النصره و جنجویان گروه های معارض پیوسته به این گروه تروریستی، آماده حمله به منطقه غوطه شرقی نزدیک دمشق شده اند.
بنا به این گزارش، جبهه النصره برای انجام این حمله، نیرو، تدارکات، مهمات و جنگ افزارها را در منطقه متمرکز کرده است.
ژنرال کورالنکو گفت: واحدهای تجسسی سوریه نیز اطلاعات در باره اقدام ها و مقاصد گروه تروریستی جبهه النصره را تایید کرده اند و از سوی دیگر تیراندازی های مکرر و گلوله باران مناطق تحت کنترل نیروهای سوری در حومه دمشق و نواحی مسکونی و همچنین غوطه شرقی، موید برنامه ریزی برای حمله به این مناطق است.
برقراری آتش بس سوریه از اسفند ماه سال گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریکا به درگیری های گسترده پایان داد که با پذیرش آن توسط 140 گروه، آرامش نسبی در این کشور برقرار شد، ولی گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل آن نیستند و سرکوب آنها ادامه دارد.
بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    5 1
    فکر کردین تاریخ چطوری تحریف میشه؟ به این متن توجه کنید: " بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است." و بشار اسد و رژیمش، از فرشته های آسمان هم پاک تر و مظلوم تر هستند. خبرآنلاین منتشر میکنی؟