واحد مرکزی خبر نوشت: ارتش ترکیه به بخش هایی از حومه شمال غربی شهر حلب در شمال سوریه یورش برد.

به گزارش  خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از دمشق، یک منبع کرُد از یورش ارتش ترکیه به بخش هایی از حومه شمال غربی شهر حلب در شمال سوریه خبر داد.
منبع کرد به اسپوتنیک گفت تعدادی از خودروهای زرهی ارتش ترکیه حامل نیروهای نظامی این کشور از منطقه مرزی جندیرس در حومه شمال غرب شهر حلب به عمق 700 متر وارد خاک سوریه شدند.

 وی افزود ارتش ترکیه با ورود به خاک سوریه یک مرکز ایست و بازرسی در منطقه به منظور بازرسی از غیرنظامیان برپا کرد.
خودرو های زرهی ارتش ترکیه هر از گاهی با عبور از مرزهای مشترک با سوریه به مناطقی از شمال غربی استان حلب یورش می برند و یا توپخانه های ارتش ترکیه  به  بهانه حضور عناصر یگان های کرد در اطراف مرزهای این کشور ، خاک سوریه را گلوله باران می کنند.

شبکه المیادین نیز در گزارشی اعلام کرد نیروهای زرهی ترکیه با پیشروی به داخل خاک سوریه در ریف شمالی حلب پیام های سیاسی و میدانی خاصی برای واشنگتن ارسال کردند و احتمالا این اقدام باعث پیچیده تر شدن معادلات سوریه خواهد شد.
پیام های این اقدام ترکیه فراتر از مرزها رفته و به واشنگتن ، مسکو و دمشق رسیده است. این پیشروی نیروهای ترکیه به داخل خاک سوریه در حالی صورت می گیرد که نیروهای (گروه تکفیری_صهیونیستی) داعش در حومه  شمالی حلب در برابر دیگر گروه های مسلح پیشروی کرده و شهر مارع را به محاصره خود درآورده اند.
در همین حال نبرد نیروهای «سوریه دمکراتیک» برای آزاد سازی حومه شمالی الرقه  تحت الشعاع حضورقدرتمند کردها و حمایت آمریکا قرار گرفته است.

از سوی دیگر روسیه بار دیگر از ادامه کمک رسانی برخی طرف ها به جبهه النصره خبر داده در حالیکه این گروه در زمره گروه های تروریستی قرار دارد.
همه این پیچیدگی ها باعث شده است زمان جدیدی برای مذاکرات ژنو مشخص نشود .
حال سوال این است که آیا رجب طیب اردوغان تلاش می کند سیاست تشدید را در پیش گیرد تا واشنگتن صدای اعتراض آنکارا در خصوص ایفای نقش نیروهای موسوم به سوریه دمکراتیک بشنود ؟

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =