ایسنا نوشت: سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد، به سربازان آمریکایی حاضر در مناطق شمال سوریه دستور داده شده نشان یگان‌های مدافع خلق کرد را از لباس‌های خود بردارند.


به گزارش خبرآنلاین، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اظهار داشت: قرار دادن نشان یگان‌های مدافع خلق وابسته به کرد‌ها روی لباس نیروهای آمریکایی اقدامی مجاز و مناسب نبود و ما در صدد تصحیح این اقدام برآمدیم.

وارن افزود: این سربازان بخشی از نیروهای متشکل از بیش از 200 مشاور نظامی آمریکایی در سوریه هستند که در کنار ائتلاف سوری ‌عربی با گروه تروریستی داعش می‌جنگند.

سخنگوی ائتلاف ادامه داد: نیروهای ویژه آمریکا همواره در برنامه‌های مشترکی که با نیروهای مختلف در سراسر جهان داشته‌اند از این گونه نشان‌ها استفاده کرده‌اند اما این اقدام مجاز نیست و به همین دلیل به سربازان دستور داده شد که نشان‌های مذکور را از لباس‌های خود بردارند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز جمعه پس از انتشار تصاویری از سربازان آمریکایی در شمال سوریه که نشان‌های یگان‌های مدافع خلق را بر لباس‌های خود داشتند، به انتقاد از واشنگتن پرداخت و در آنتالیا گفت: اینکه سربازان آمریکایی از نشان یک "گروه تروریستی" استفاده کنند، قابل قبول نیست.

چاووش اوغلو، آمریکا را به نفاق و دورویی متهم کرد و این اقدام آمریکا را سیاست یک بام و دو هوا دانست زیرا واشنگتن یگان‌های مدافع خلق در سوریه را یک "سازمان تروریستی" نمی‌داند.

این در حالی است که واشنگتن روز جمعه بروز هرگونه بحران با هم‌پیمان ترکیه‌ای خود را تکذیب کرد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این سوال که آیا این مساله می‌تواند باعث بروز بحرانی دیپلماتیک میان آمریکا و ترکیه شود، گفت: هرگز، ما نگرانی ترکیه را درک می‌کنیم و برای روشن سازی موضوع به بررسی این مساله و دیگر اموری که ممکن است باعث نگرانی آنکارا شود، ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا بیش از 200 نیروی ویژه خود را به شمال سوریه اعزام کرد تا به نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشترشان را کردها تشکیل می‌دهند مشاوره نظامی بدهند.

اما این حمایت دیپلماتیک و نظامی آمریکا در چند ماه اخیر باعث ایجاد تنشی میان آنکارا و واشنگتن شده است.

آنکارا بر این باور است که یگان‌های مدافع خلق با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) ارتباط نزدیکی دارند.

تونر روز جمعه بار دیگر تکرار کرد که آمریکا میان پ.ک.ک به عنوان یک "سازمان تروریستی خارجی" و یگان‌های مدافع خلق کرد که در کنار دیگر گروه‌ها در شمال سوریه با داعش مبارزه می‌کنند، تفاوت قائل است.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =