زاکانی: اگربخواهند دیکتاتوری راه بیاندازند،پیراهنم را در می آورم و این رادر خیابان به مردم خواهم گفت

تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، ناگفته‌های خود از جریان تشکیل کمیسیون برجام، انتخابات هیئت رئیسه و جمع بندی این کمیسیون را تشریح کرد.

اهم اظهارات علی‌رضا زاکانی را در ادامه بخوانيد:

* جریان خاصي در ابتدا می‌خواست رئیس‌ کميسيون از خودشان باشد و حتی پیام دادند که رئیس از ما باشد و پس از آن هر کدام از سمت ها مانند نایب رئیس را خودتان انتخاب کنید، پس از انتخاب هیئت رئیسه برای ورود به کار نیز با نظرات متفاوتی مواجه بودیم که چطور آن را آغاز کنیم. 

* آقای پزشکیان که قرار بود روش کار را تهیه کند و به کمیسیون بیاورد آن را نیاورد و این هفته هم که بحث شد در شنبه آخر هم من این مورد را به هر یک از اعضایی که اعتراض می کردند یادآوری کردم که من به شما گفتم فلان کار را انجام دهید که انجام ندادید.مواردی از جمله اینکه چه کسی و چند بار به کمیسیون فراخوانده شود را نیز در هیئت رئیسه کمیسیون تصمیم گیری می کردیم و من هرگز تصمیم فردی نگرفتم. در طول مدت سه یا چهار هفته فرصتی که داشتیم. سه چهار جلسه هیئت رئیسه تشکیل شد که آقایان حقیقت پور، نبویان، نجابت، نقوی حسینی و احمدی و خود بنده اعضای هیئت رئیسه تشکیل می دادند.

* برای پیام‌رسانی اجتماعی یک چهارچوب و برای مسیر حرکت نیز آئین نامه ای چهار صفحه ای تنظیم کرده بودیم و این افرادی که روز شنبه اصرار داشتند که این گزارش خارج از کمیسیون نوشته شده است پاسخ من به آنها این است که خیر. لذا این گزارشات از صفر تا صد مصوبه جمع اعضا کمیسیون است. 

* برای هر یک از مواردی که برخی اعضا مانند آقای پزشکیان اشکال می گرفتند به صورت مستند پاسخ داده می شد. 5 کمیته برای بررسی برجام در کمیسیون تشکل شد از این 5 کمیته 4 کمیته مسئول داشت و کمیته اقتصادی مسئول نداشت، قرار شد آقای تاج گردون و من در کمیسیون و در هیئت رئیسه، رئیس کمیته اقتصادی را انتخاب کنیم. از یک سوی قرار بود من، آقای نجابت و آقای بذرپاش در هیئت رئیسه حضور یابیم و آقای تاج گردون و آقای پزشکیان حضور یابند. اما در آن موقع آنها به سراغ آقای ابوترابی فرد برای دفاع از برجام رفته بودند. تا باندی و گروهی برای هماهنگی در جلسه کمیسیون برای دفاع از برجام تشکیل دهند، این امر توسط آقای ترابی فرد تایید شده و فایل صوتی آن هم موجود است که من نیز به آقای ابوترابی فرد گفتم که از نظر من این کار توطئه است.

*گزارشاتی که اینها {پنج نفر نماينده معترض به گزار کميسيون برجام} ارائه کردند خنده دار است. خود هیئت رئیسه این گزارش کمیته سیاسی را که می خواندند خنده شان گرفته بود. در گزارش کمیته امنیتی نیز راجع به مسائل اسلامی صحبت کرده بود و بعد 7 پیشنهاد مطرح کرده بود که هیچ یک راجع به برجام صحبت نکرده بود و مثلا مواردی همچون اینکه ما باید توان موشکی را تقویت کنیم، اسلحه صادر کنیم و مواردی از این مطرح شده بود و چیزی راجع به برجام در آن مطرح نشده بود. که همین گزارش نیز از نظر آقای کوثری قابل قبول نبود و می گفتند خودتان با یکدیگر روی آن توافق کرده اید که چه بنویسید.

*گزارش کمیته حقوقی نیز در حقیقت یک گزارش 3-4 صفحه ای بود که دو صفحه سوالاتی بود که قبلا ارائه شده بود که کپی شده بود فارغ از هرگونه داوری سه نکته را نیز اشاره کرده بود که دو نکته غیرحقوقی بود و ربطی به کمیته حقوقی نداشت. در گزارش کمیته اقتصادی نیز، آقای تاج گردون ارائه کرده بودند که در آن معتقد بودند ما به مسائل اقتصادی بپردازیم و با برجام کاری نداشته باشیم که نکند اختلافی پیش بیاید؛ در گزارش کمیته صنعت نیز، دوستان آقای بذرپاش مواردی را ارائه کرده بودند که همه اینها تکثیر شده و در اختیار اعضا قرار گرفت.

* "اینها {پنج نفر نماينده معترض به گزار کميسيون برجام} می گفتند بیایید این موارد را در کنار هم بچینید و به عنوان گزارش ارائه کنیم غافل از اینکه هر یک از گزارشات با یک ادبیات متفاوتی نوشته شده است و جالب اینکه این افراد چشم بسته از برجام دفاع می کردند و ورود تخصصی به کمیته ها نداشتند"،  مباحث را فنی بحث نمی کردند بلکه سیاسی بحث می کردند آنها می‌گفتند اگر بخواهد گزارش هم تهیه شود 4 تا 6 ماه زمان می برد و برخی اعضا(آقای ابوترابی) می گفتند اصلا گزارش ندهیم. اما ما آمدیم دبیرخانه را فعال کردیم و شروع به نوشتن کردیم و پایه و بنیان را موارد گردآوری شده و بررسی شده را قرار دادیم و در مورد آن به بحث و بررسی پرداختیم.

*از یک طرف هم آقای لاریجانی اصرار داشتند که گزارش سریعتر تهیه شود چند شب تا صبح من کار کردم تا گزارش به شکلی اصولی و تنظیم شده با توجه به موارد مصوب شده در دستور کار تهیه شود، هیچ کس در این کمیسیون ما نیامد بگوید که این برجام ما سایه جنگ را برداشت، کسی جرات نمی‌کرد و هرکسی اظهار نظر می‌کرد می گفت عمق منطقه‌ای ما. هم آقای عراقچی و هم آقای جلیلی همه این گزارش را خواندند، این گفته که می‌گویند برجام سایه جنگ را از ایران برداشته است، از اساس بیهوده و اشتباه است یا در بحث اینکه می‌گفتند طبق بند3 نفت ما صفر می شود، ما آمدیم بررسی کردیم و هیچ یک از این موارد را نیافتیم و دروغ محض بود.

* پس از ارائه گزارش در کمیسیون یک به یک اعتراضات به گزارش آغاز شد که این گزارشات برای کمیته ها نیست. در این گزارش ما موارد اعلامی کمیته ها را در قالب منسجم و مورد به مورد آورده بودیم (گزارشات 4 و 5 صفحه ای به یک یا دو صفحه تبدیل شده بود) و هر کس هر نقدی کرد به آن پاسخ دادیم. زیرا این گزارش کاملا براساس آنچه کمیته ها از جلسات کمیسیون استخراج و پیاده سازی کرده بود تنظیم شده بود تمام موارد و طبق زمان بندی و در 7 گام آماده سازی شده بود و طبق روش کاری که خود اعضا کمیسیون مصوب کرده بودند تنظیم شده بود.

*ما گفته ایم که در گزارش ما با متن کار داریم، آقای ابوترابی فرد می گفت با گفته دولتی ها قضاوت کنید. بعد از متن عقل جمعی و استنباط و بعد از رای هر کجا ابهام داشتیم( بین آمریکایی ها و دولت) ما حتما به گفته دولتی ها نگاه داریم.در قضیه آمانو به ما گفتند شما می خواهید از آمانو سند محرمانه بگیرید، گفتم من اصلا آمانو را قبول ندارم من به تیم خودمان اعتماد دارم. می خواهیم آمانو را به حساب بکشیم."

* مشکل برخی این بود حرف کم آورده بودند و می خواستند بازی را به هم بزنند، به لطف خدا ما اجازه چنین کاری را نخواهم داد. اگر حرفی دارد مستدل و منطقی ارائه کنید. برای تک تک موارد مانند اقتصاد با اساتید اقتصاد مشورت شده تا مشکل فنی نداشته باشد.ما برای بند بند آن عقل جمعی و نظر دانشگاهیان را به کار گرفته ایم. کاری که باید خود تیم مذاکره کننده انجام می داد و بسیاری از حقوق دانان می پرسند چرا تیم مذاکره کننده ما را دعوت نکردند و در مورد این موارد با ما مشورت نکردند؟ اساتید دانشگاه از این خوشحال بودند که کسی آمده تا حرفهایشان را بشنود. 30 نفر از اساتید دانشگاه شریف متنی را تهیه کرده اند که در آن به این موارد اشاره کردند که این  چه اثراتی به صنعت دارد. در حالیکه که آنها می گفتند هیچ تاثیری ندارد.

*در دو جلسه اولی که دیدند ما روی بیدای اسلامی حساسیم، آمدند و گفتند این کار بیداری اسلامی را در منطقه تقویت می کند. بعد آقای وحیدی به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح آمدند و به طور منطقی و استدلالی آن را رد کردند و گفتند این ادعاهایی اساس است یا در مورد طراحی موشک ها آقای ابوترابی فرد می گفتند ما که موشک ها را طراحی نکرده ایم ولی ما سند ارائه کردیم که برخی موشک های ما مانند سجیل از نظر سازمان ملل جزء این موارد قرار می گیرد.

*{ درباره ادعاهای که برخی سیاسیون مجلس درباره گزارش کمیسیون ویژه مطرح کرده اند} این دوستانی که مواردی را مطرح می کنند یا اطلاع ندارند یا نمی خواهند اطلاع داشته باشند.آقای تاج گردون مطرح کرده اند که این گزارش، منطبق با گزارش آقای جلیلی است! من به آقای تاج گردون گفتم شما گفتید مهمترین بخش کار سوئیفت است، گزارش آقای جلیلی چه بود؟ گزارش آقای جلیلی این بود که تحریم سوئیفت 8 سال دیگر برداشته می شود. بنده در گزارش آورده ام سوئیفت روز اجرا از بانک مرکزی برداشته می شود. پس همه حرف‌های شما زیر سوال رفت. همه حرفهای این افراد، جواب دارد و نشان می دهد اینها می‌خواهند در این مملکت دیکتاتوری راه بیاندازند. من گفتم اگر شما بخواهید این کار را بکنید من پیراهنم را از تن در می آورم و در خیابان به همه مردم خواهم گفت شما چه می خواهید بکنید و من نمی گذارم حق شهدا و آقا ضایع شود.

* کنار این اتفاق چیزی که رخ داد این بود که از هفته قبل آقای لاریجانی طرحی را تنظیم کرده بود، این طرح را به محضر حضرت آقا ارائه کرده بودند. ایشان هم این طرح را گرفته بودند ولی پاسخی نداده بودند. مجدد آقای لاریجانی ویرایش جدید طرح را خدمت حضرت آقا ارائه کرده بودند و مجددا آقا جواب نداده بودند( 2 ماه بود آقا جواب نداده بودند) و حضرت آقا بنا نداشتند دخالت کنند و بنابر مجلس مستقلا تصمیم گیر بود. لذا اینها آمدند طرحی را مطرح کردند و از چند هفته پیش در صحن مجلس امضا کردند. آقای حجازی به ایشان گفته اند مجلس می خواهد چکار کند؟ تصمیم بگیرد. برای این گزارش حتی یک کلمه به ما نگفتند من به آقای ابوترابی گفتم این طرح اشکال دارد. یک خلاء تحقیق و توسعه داشت راجع به تحریم و حذف امکانات خودمان هم اشکال داشت و آن را مطرح کردم. من گفتم که شما باید نظارت کمیسیون برجام را هم در نظر داشته باشید.

* اینها می خواستند چهارشنبه این طرح را به صحن بیاورند، قرار شد من با آقای زارعی صحبت کنم آقای زارعی گفتند ما خودمان طرح داریم. صبح ساعت 8 با آقای لاریجانی جلسه گذاشتیم و 7 تا 8 نفر رفتیم با ایشان صحبت کردیم. آقایان نقوی حسینی، آقای حداد،‌ زارعی،‌دهقان، بذرپاش، بنده و آقای نبویان و جلالی و لاریجانی در این جلسه بودند که قرار شد 3 نفر انتخاب شوند و این چند طرح را با هم یکی کنند آقای حداد گفتند شما متولی این سمت باش،آقای جلالی هم که متولی آن سمت است کار را به جمع بندی برسانید، فردای آن روز(در روز پنجشنبه) ما قرار گذاشتیم و روی کلیات بحث کردیم که اصولمان در نوشتن طرح چه باشد. بعد من به همدان رفتم تماس گرفتم که من به علت کار کردن روی گزارش برجام به جلسه شما نمی رسم و عذرخواهی کردم و پنج شنبه و جمعه هم نرفتم.

*"روز شنبه ساعت 5/6 صبح گفتند ساعت 2 بعداز ظهر با آقای لاریجانی جلسه است. در 2-3 بند بحث شد، اختلافاتی وجود داشت و بنا شد من و آقای بروجردی به جلسه کمیسیون برویم و آقای بذرپاش و حقیقت پور با آقای لاریجانی و زارعی و توکلی بمانند و به نتیجه برسند. ( ما هم یکسری پیشنهاداتی داشتیم) پس از آن من به کمیسیون رفتم، از کمیسیون که بیرون آمدم. بعد که آقایان از جلسه با آقای لاریجانی بیرون آمدند طرح را که دیدم، گفتم این بیشتر شبیه بیانیه و شعار است".

* این طرح آن‌روز در صحن مطرح شد، آقای لاریجانی به عنوان آخرین موافق در مورد آن صحبت کردند ولی طرح دو فوریتی رای نیاورد( 5 رای کم آورد) و معلوم شد16 نفر رای ندادند که 8 نفر از فراکسیون رهروان هستند( آقای جهانگیرزاده، ابوترابی و دستغیب رای نداده بودند) بعد آنها اعتراض کردند که ما رای ندادیم و دستگاه خراب بود. ولی مقررات اجازه نمی داد. دوباره یک فوریتی کردند و آن طرح رای آورد بعد از این رای آوردن یک فوریت طرح هم حق و هم عرف و هم بررسی تخصصی مجلس حکم می کرد که آن را به کمیسیون تخصصی آن که برجام است ارائه کنند اما طرح به کمیسیون امنیت ارجاع شد. این اقدام برای ما از چند جهت خیلی خوب شد و کار خدا بود. یکی اینکه راه ما باز شد که راجع به این موضوع حرف بزنیم. به موضوع ورود کره و در مورد آن بحث کنیم.

*کار گزارش کمیسیون برجام تمام شده است ولی دستمایه تصمیم قرار گرفته است، ما به نمایندگان گزارش داده ایم تا با توجه به این گزارش ما تصمیم بگیرند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    اکثریت نماینده های مجلس به اعتدال گرایی روی آورده اند ...... 175 نماینده به استیضاح رای مخالف داده اند
    • امید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      ساده نباش عزیزم. آخه انتخابات نزدیکه
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      عملکرد نماینده ها و مخالفتشون با رییس جمهور و خواست ملت فراموش نمیشه
  • بنده ی خدا IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    خودتان و خودشان کیه ؟؟؟؟؟؟ دیکتاتور تر از جبهه پایداری و اعوان و انصارش خدا خلق نکرده
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    شما باز برو جلیلی و عباسی بیار
  • فرزین A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    این هشت سالی که امثال شما دیکتاتور بودند از این حرفا خبری نبود
  • کوروش کبیر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    بابا زاکانی نکن از این کارا .عزیزم چرا دوره ریاست جمهوری قبل از این کارا نکردی؟ دیکتاتوری های اون زمان یادته که؟ واقعا برات متاسفم.
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    بنظر من همه این آسمون ریسمونی که بافتی بازم در مجلس بعدی نیستی اقای زاکانی
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      اکثر نمایندگان معتدل هستن و حامی دولت هستن .... 175 نماینده رای مخالف دادن به استیضاح
  • علی A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    ادامه دهنده ادبیات ازار دهنده دولت قبل : "پیراهن درمی اورم و در خیابان به مردم خواهم گفت "
  • طاهر A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    509 8
    حتما اینکارو انجام بده
  • بینام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    اقلیت باید تابع اکثریت باتشد . جو سیاسی مملکت را اشفته نکنید مردم اسایش روحی میخواهند
    • امين اكتيو A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      خوب اين دقيقا يعني همان ديكتاتوري يعني استبداد يعني خفقان ولي ازنوع محترمانه.هرنوع اعتراض واظهار نظر درچارچوب قانون واخلاق براي موافقان ومخالفان آزاد است.من به عنوان يكي از موافقان پرشمار توافق هسته اي از هرنوع ديكتاتوري و استبداد نگرانم.
  • سعید A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    جالبه اصلا از حق مردم حرف نمی زنه فقط از حق شهدا میگه. مظلومیت شهدا ابزاری برای اهداف سیاسی امثال آقای زاکانی شده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    241 8
    شما خوبید فقط تورو خدا لباست درنیار
  • شاهین IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    304 8
    نماینده محترم دلواپس لطفا بگویید اون موقعی که احمدی نژاد این قطعنامه هارو کاغذ پاره میدونست چرا پیراهنتون رو در نیاوردید؟ چرا اون موقع که اختلاس پشت اختلاس میکردند وداشتند یکسری از آدمها مملکت رو غارت میکردند پیراهن تون رو در نیاوردید؟ وقتی تورم 50داشت پدر مردم رو در میاورد کجا بودید؟اصلا شما نماینده چه کسانی هستید؟مردم یا یک سری آدمهای رانت خور که نون دونیشون با این تحریها پر میشه؟ جناب زاکانی این دنیا میگذره از اون دنیا بترسید.....
  • علی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    252 7
    دیکتاتوری؟ عجب دوره زمونه ای شده به ولله طرف فرکر میکنه مردم ماهی قرمزند که بعد از 10 ثانیه حافظه شون پاک شه؟ یعنی کسی شما و دار دستت را نشناخته هنوز؟ شما منافع ملت براتون مهمه؟ صبر کن تا اسفند داداش...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    206 7
    چه کسی از بد بودن دیکتاتوری دارد حرف می زند ؟
  • ناشناس IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    287 7
    اقای زاکانی چرا زمانی که اختلاس میکردند و دلار 1226 تومانی شد 3900 و زمانی که رحیمی شد خط قرمز و پراید 7 میلیونی شد 20 میلیون و تورم 45 درصد شد و رشد اقتصادی منفی 6.8 در صد شد پیراهنت رو در نیاوردی لطفا پیراهنت رو در نیار سرد مریض میشی میگی بخاطر برجام بوده
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    192 8
    شهدابهانه شده شهدا حق به گردنتون ندارن جلوی فساد ودردی بیت المال بگیری
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    155 4
    در مقام يك نماينده ، درآوردن پيراهن يك عمل عوامفريبانه محسوب مي شود. نكند همه به دنبال مطرح كردن خود براي انتخابات بعدي مجلس باشند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    170 5
    پیرهنشو دربیاره مثلن چی میشه؟ ملت سریع گوشی هارو درمیارن باهاش سلفی میگیرن این کارا جواب نمیده دیگه قدیمی شد
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    197 7
    باید رخت نمایندگی را از تنت در اوری
  • نصیری A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    احسن اقای زاکانی اینها در خواب دیدن پنبه دانه
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      133 5
      ببخشید این پیامو برادرم داد ...مخلص شما مرتضوی
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    203 5
    دوره ریاست جمهوری قبلو یادتون رفته کسی جرات حرف زدن نداشت.اونجا چرا پیراهنتو در نیاوردی. ادم هیچی نداشته باشه فقط مرد باشه
  • كارمند IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    116 7
    آقاي زاكاني سلام به شما توصيه ميكنم اگر انقدر كه به فكر حزبتان هستيد ذره اي به فكر مردم باشيد هم راي مي اوريد هم خداوند از شما راضي خواهد بود حيف اين همه انرزي است كه صرف حذف رقيب مي فرماييد. شما زيادي لجبازي مي كنيد اخر شما با افرادي مثل رساييي و كوچك زاده فرق داريد در دام انها بيرون بياييد .اين حرف خيرخواهانه را از اين حقير بپذيريد.
  • بی نام RO ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    157 4
    به به از خواب بیدار شدی اخه ههشت سال خواب بودی حالا نطقتان باز شد
  • سمیاری A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    90 9
    باسلام انشالله که این کار انجام ندهید که خدا نکرده ییراهن میشود که جنگ جمل تحمیل مولا علی کردن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    91 10
    مستر زاکانی
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    160 7
    حالا چرا پیراهن دربیاری؟ زشته میگن نماینده مجلس کشف حجاب کرده . . .
  • فرید A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    166 9
    سعی کنید ازین چند ماهی که مهمون مجلس هستید استفاده کنید که دیگه مجلس بعدی از کل جبهتون یه نفر هم شاید بزور بتونید وارد مجلس کنید.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    زمان حج اقا محمود احمدی نژاد از این کارها چرا نکردین؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    برادر زاکانی، انشالله که داد ما را خدا از شما بیدادگران بگیره
  • بی نام EU ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    30 3
    چرا اقاي زاكاني شما در مقابل ملت هستيد؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    33 3
    حالا چون دیگه حنات برای مردم رنگی نداره میخوای پیراهنت را دربیاری میخوای دربیاری مشکلی نیست امازیرش یه چیزی بپوش چون کارت زرد میگیری
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    38 4
    اقا بس کن دیگه وسایلت رو از مجلس جمع کن اسفند نزدیکه این اخر کار اینقدر گرد و خاک بی مورد نکن هشت سال قبل کجا بودی؟ 4 میلیون رای جبهه پایداری بعد اون همه چلاندن خودشون تونستن جمع کنن 50 میلیون هم میتونستن رای بدن نهایتا 8 درصد ارای کشور رو دارید که همه جای دنیا تا 20 درصد رو حتی افلیت هم حساب نمیکنن 8 درصد جزو اقلیت هم حساب نمیشه جزو اماریه که نادیده میگرن در حد خطای اماری مطرح هستید .
    • رامیانی A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      1 1
      غرور انسان را بیچاره می کند. زاکانی اگر اهل دنیا بود، نفعش در همراهی با آمریکا دوستان بود. آمریکادوستان او شما را ذلیل خواهد کرد شیطان بزرگ جز بدبختی چیزی به ما نخواهد داد. اگر امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ نامید حقیقت را می دید، شما چپی ها و مدعیان اعتدال بدانید که شیطان دشمن واقعی است و عشق به شیطان جز جهنم چیزی در پی ندارد. هم دنیای ما را جهنم می کند و هم آخرت ما را. برای دشمنی با امثال زاکانی نوکر آمریکا نشوید که باید به جهنم بروید گرچه در انتخابات مردم را گول بزنید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    22 1
    الهی شکر برجام رد میشه آقایون میروند توافق بهترش رو میاورند
  • راد A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    26 3
    ببینید چه کسی از دیکتاتوری حرف می زند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    20 2
    عجب
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    5 58
    احسنت به شیر دلاور عرصه حق و حقیقت که مسئو لیت شرعی و قانونی خود را انجام دا د ، باشد که لطف خداوند شامل نظرات خیر خواهانه تان قرار گرفته و توطئه دشمنان که خواسته یا ناخواسته بر زبان بعضیها جاری میشود با کمک و عنایات خاص و بلا تردید حضرت مهدی عج الله خنثی گردد. توفیق حق رفیقتان باد لطفا نظر را منتشر نمایید
  • بی نام GB ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    25 4
    در هشت سال پیش چند بار تیم مذاکره کننده به مجلس آمدند و گزارش دادند؟؟؟ شما در زمان تیم قبلی چقدر از آنها در رابطه با عملکردشان سوال کردید؟؟؟ تحریم کامل صادرات نفت، خودرو، ساختمان، فولاد و... در لایجه ای که در کنگره مورد بحث قرار گرفته بود وجود داشت که در صورت عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات اجرایی شود. متاسفانه عده ای چشمهایشان را بر روی حقایق بسته اند که اگر وضعیت قبلی نتیجه بخش بود چه احتیاجی به شروع مذاکرات مجدد و توافق بود؟
  • حسن A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    35 4
    جناب زاکانی از اولش هم جوری برجام را هدایت میکردی که هر تیم یا فردی از توافق بد میگفت مورد بذل ومحبت شما ودوستانتان بود,اخه اقای جلیلی تو هشت سال مسولیتش یکبار نیامد به مردم بگه چکار میکنه؟در صورتیکه شما چیزی نمانده بود به جناب اققای ظریف وجناب اقای عراقجی نگید؟اگر جای دیگه ای مسول ده تا بیست نفر شدید,حداقل مواضع حزبت را علنی در گفتگوها رپشن مطرح نکن,بلکه مثمر ثمر باشد,حالا حتما پیراهنتو در بیار.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    43 4
    خدا کنه آقای زاکانی کارهایی که به همراه دوستانتان انجام میدهید برای منافع ملی باشه نه بخاطر انتخابات و از میدان به در کردن رقیب
  • امیر A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    33 5
    ایشالله تو انتخابات مجلس از خجالت آقای زاکانی در میایم.خدمات ایشون واقعا شایان تقدیره
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    27 10
    آقای زاکانی خوشحالم از اینکه آزادانه با دولت مخالفت می کنید. خوشحالم نیستم از اینکه بعضی نمایندگان به این راحتی توهین می کنند. و امیدوارم که در آینده هم این آزادی بیان برای منتقدین فراهم باشد.
  • همشهری A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    35 5
    کلا این آقای زاکانی را من دوست دارم خیلی شوخ طبع است
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    50 3
    منظورش همون پيراهن عثمانه ديگه ....... ما در طول تاريخ از اين جور چيزا زياد ديديم ...... تاريخ تكرار ميشه
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    92 2
    وقتی سه هزار میلیارد بالا کشیدن باید شکم خودت رو تو میدون بهارستان جر میدادی حالا میخوای لخت بشی بیای تو خیابون خجالت بکش مرد حیا کن
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    41 2
    "بعد آنها اعتراض کردند که ما رای ندادیم و دستگاه خراب بود." جالبه. خوب شد رای گیری درباره مثلا شروع جنگ نبوده وگرنه تا بیان ثابت کنن نظرشون چی بوده و نبوده دشمن حمله ی پیشگیرانه رو شروع میکرده. مجلس جالبی داریم، خیلی جالب.
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    76 3
    ببخشید فقط پیراهنتون رو در میارید... . . . . . . . . . یعنی منظورم انه که زیرش حتما عرقگیر بپوشید یه موقع اونرو در نیارید زشته چون دلواپسان منشوریتون میکنن...
  • بی نام US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    ببخشیدا خبر انلاین نظر داده بودیم....
  • آرش A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    1 1
    درود بر شرفت که رهروی راه شهیدان و حضرت آقا هستین. انشاالله با ظهور حجتش ظلم و جور نابود و عدل و عدالت جهانگیر شود. اللهم عجل لولیک الفرج
  • karim A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    اقامت ماشاااله چقدر طرفدار داری در حیرتم