اف بی آی هکرهای جذامی کره شمالی را مسبب سرقت 101 میلیون دلاری از بانک مرکزی بنگلادش می‌دانند و به همین دلیل تحقیقات گسترده‌ای را در این رابطه آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، اریک چی-ان مدیر ارشد در سیمانتک می‌گوید آنها ردپای گروه هکری جذامی / Lazarus Group را در هک بانک مرکزی بنگلادش و سرقت 101 میلیون دلار پیداکرده‌اند.

هرچند مسئولان اف بی آی و بازپرسان سایبری در کالیفرنیا از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند اما کارشناسان امنیتی در سیمانتک و همچنین BAE Systems به جد معتقدند که گروه جذامی‌ها که به کره شمالی وابسته هستند در هک بانک مرکزی بنگلادش نقش مستقیم داشته‌اند و به همین خاطر باید تحقیقات درباره نقش حکومت کره شمالی در این هک مشخص شود.

گفتنی است در سال 2013 جذامی‌ها به بانک های کره جنوبی و همچنین کانال‌های رادیویی و تلویزیونی کره جنوبی حمله سایبری گسترده‌ای کردند و همان زمان کره جنوبی، شمالی‌ها را مسبب این حمله دانست. همچنین در سال 2014 نیز با هک شدن سونی پیکچرز انگشت اتهام اف بی آی متوجه کره شمالی‌ها شد که در این حمله نیز ردپای گروه جذامی‌ها دیده شد.

کارشناسان امنیت اطلاعات در آمریکا با ردیابی پول‌های جابجا شده از بانک مرکزی بنگلادش به سه کشور اکوآدور، فیلیپین و ویتنام به این نتیجه رسیده‌اند که گروه جذامی‌ها در این عملیات نقش اصلی را داشته و بنابراین پای کره شمالی به این موضوع را باز کرده‌اند.

«مت تایت» کارشناس امنیت در انگلیس نیز معتقد است کار باید از سوی کره شمالی هدایت‌شده باشد و ما شاهد استفاده از یک کد یکسان در حملات هکری مشابه به سیستم بانکی و نیز سونی پیکچرز و ... هستیم.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =