۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹

واحدمرکزی خبر نوشت:

مقامات پاکستانی روز چهارشنبه از کشته شدن سرکرده یکی از خشن‌ترین گروه‌های مسلح ضد شیعه این کشور که مسئول بسیاری از حملات مرگبار فرقه‌ای سال‌های اخیر است، خبر دادند.

شوجا خانزاده وزیر امور داخلی ایالت پنجاب در شرق پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «مالک اسحاق سرکرده لشکر جهنگویLashkar-e-Jhangvi (LeJ) ، نزدیک به القاعده، به همراه 13 عضو دیگر این گروه از جمله دو پسرش بامداد روز چهارشنبه در درگیری با پلیس کشته شد.
مالک اسحاق که به تازگی توسط پلیس بازداشت شده بود، به گفته مقامات محلی در حومه شهر مظفرگره Muzaffargarh در حالی که هوادارانش تلاش کردند برای نجات او مداخله کنند، کشته شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهور، یکی از مسئولان پلیس که در این عملیات شرکت داشت و خواست نامش فاش نشود اعلام کرد اعضای گروه او به پلیس تیراندازی کردند و پلیس به آن پاسخ داد. در این درگیری مالک اسحاق، دو پسرش و یازده تن دیگر از هواداران او کشته و شش پلیس زخمی شدند.
سرکرده لشکر جهنگوی و دو پسرش 25 ژوییه بازداشت شده بودند.
مشتاق رسول پزشک ارشد بیمارستان دولتی منطقه مظفر گره در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد 14 جنازه تحویل این بیمارستان شده است.
لشکر جهنگوی یکی از گروه‌های مسلح تندرو سنی است که خشن‌ترین گروه مسلح در پاکستان شناخته می شود. این گروه به اقلیت‌ها به ویژه شیعیان حمله می کند. لشکر جنگوی شیعیان را خائنان به اسلام رادیکالی که این گروه از آن پیروی می کند، برمی شمرد.
این گروه در سال‌های اخیر مسئولیت چند حمله خونین به شیعیان را به ویژه اقلیت قومی هزاره در ایالت بی ثبات بلوچستان در جنوب غرب پاکستان برعهده گرفته است.
مقامات پاکستان مرتب از کشتن شورشیان، جنایتکاران و دیگر افراد مسلح در تیراندازی‌هایی که آنها آغازگر آن هستند، خبر می دهند اما مدافعان حقوق بشر محلی این درگیری‌ها را پوششی برای اعدام‌های فراقضایی مقامات پاکستان می دانند.
کشته شدن اسحاق در شرایطی است که پاکستان اواخر سال گذشته در پی کشتار در مدرسه‌ای در پیشاور (شمال غرب) توسط شورشیان طالبان اعلام کرد به هیچ وجه با گروه‌های مسلح تندرو مدارا نخواهد کرد.
پاکستان سال‌ها متهم بود که پشت پرده از این گروه‌ها حمایت می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =