آریا نوشت:

مسعود پزشکيان،نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي درواکنش به شکايت احمدي نژاد از اسحاق جهانگيري ،گفت:بنده ازاين شکايت استقبال مي کنم چراکه معتقدم با اين کار قضيه شفاف مي شود .

وي افزود:اگر دادگاه علني تشکيل شود انحرافات غير قانوني که در سيستم انجام گرفته شفاف خواهد شد.
وزير دولت اصلاحات اظهار داشت:800ميليارد دلار در دو دولت احمدي نژاد پول هزينه شده است اين مبلغ معادل تمام دلارهايي است که رژيم شاهنشاهي و بقيه جمهوري ها به دست آورده اند.لذا بايد مشخص شود اين 800ميليارد دلار درکجا هزينه شده است.
وي تاکيد کرد:دولت احمدي نژاد به تنهايي به اندازه تمام دولت هاي قبل ارز به دست آورده بالاخره يکي بايد جواب بدهد که چه بلايي سر اين پول آمده است چراکه در دولت گذشته اجازه سوال و بررسي و پايش نمي دادند در آخر هم مي گفتند بگذاريد برود و حرف نزنيد درحالي که اگر پايش مي گذاشتند و دولت احمدي نژاد را وادار به پاسخگويي مي کردند الان اين ابهامات وجود نداشت.
پزشکيان گفت:در دولت قبل درحالي که 70، 80اقتصاددان با برخي اقدامات مخالف بودند اما آقايان مي گفتند کارخودشان را مي کردند و مي گفتند ما خودمان اقتصاددان هستيم .
وي اظهار داشت:به طور حتم اگر شفاف سازي شود پاي خيلي آدم ها وسط مي آيد و همان پرونده اي که در جيب آقاي احمدي نژاد است رو مي شود که چه کساني هستند.

همچنین مهرداد بائوج لاهوتي،عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي نیز درواکنش به این شکايت،گفت:در دنيا يکي از راههاي پيشگيري از فساد همين است که مسوولين متخلف مورد سوال و محاکمه قرار گيرند البته تا الان در کشور ما باب نبوده که از شخصيت هايي چون رييس جمهور سوال شود لذا وقتي ما مي خواستيم در مجلس هشتم از رييس جمهور سوال کنيم تمام کشور به هم ريخت اما درنهايت ديديم که اين تابو شکست و الان ديگر هيچ کس حساسيت ندارد که از رييس جمهور سوال شود البته محاکمه مسوولان رده بالاي کشور هنوزهم يک بحران تلقي مي شود اين در حالي است که چون طرح هر ادعايي درباره رييس جمهور ،وزير يا مسوولي دليل بر صحت و درستي آن نيست بنابراين بعضا با برگزاري دادگاه مي توان مسائل را شفاف سازي کرد و حتي از استبداد جلوگيري کرد .
نماينده مردم لنگرود اظهار داشت:ازآنجايي که شفاف سازي اتفاقاتي که در دولت ها افتاده درس عبرت مي شود براي ديگر مسوولان لذا نبايد جلوي اين مساله گرفته شود.
وي تاکيد کرد:بهتر است احمدي نژاد اتفاقاتي که در دولتش افتاده را گردن بگيرد و حمايت نکند چراکه مسائلي مثل بابک زنجاني  اتفاق بدي بوده که در دولت قبل رخ داده بنابراين عدم نظارت آقاي احمدي نژاد هم عامل اين مسائل بوده و ايشان بايد اين قصور را بپذيرد.
وي درپايان گفت:به طور حتم آقاي جهانگيري وقتي مسائلي را عليه دولت قبل مطرح مي کند مدارکي در دست دارد همانطور که دررابطه با 40موردي که تا کنون مطرح شده دولت فعلي با مدرک تخلفات دولت قبل را ثابت کرده بدون آنکه خودش ورود کند يا جاروجنجال براه بياندازد آن را به مراجع ذي صلاح ارائه داده است ازاين رو بهتر است آقاي احمدي نژاد از اتفاقات رخ داده در دولتش  دفاع نکند.

27214
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    34 4
    بهتر است یک کمیته مشترک از نمایندگان یه قوه تشکیل گردد و موارد و ابهامات متعدد موجود در دولت قبلی را بررسی و شفاف سازی نماید زیرا هر چه زمان بیشتر بگذرد ابهامات بیشتر شده و حقوق مردم و بیت المال بیشتر پایمال می گردد.و کشف تخلفات سخت تر می شود
  • مهرداد A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    38 4
    رقمی نزدیک به یک تریلیارد دلار واقعا غیر قابل تصوره
  • مريم ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    38 4
    فقط اون دوره حق نداشتيد ا زرييس جمهور سوال كنيد چرا مجلس ازش ميترسيد در برابر همه كاراش سكوت ميكرد پس مجلس رييسجمهور بود نه مجلس مردم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    15 28
    حالا چرا اینهمه هیاهو صبر کنید شکایت ادامه پیدا کنه ببینیم چه کسی راس میگه. چرا هر روز یه تیتر میزنید.
  • بویری A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    11 2
    خودتون و مسخره کنید ...برده برد و خورده خورد...کی میخواد ثابت کنه ....خدا از تون نگذره اگه بدونید ما چه سختیها کشیدین اگر قیامتی و حق الناسی باشه می بینمتون .اگر هم نه نوش جونتون
  • ایرانی A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    7 15
    چرا سعی دارید احمدی نژاد را با زور هم شده متهم جلوه دهید ایشان برای مردم هزینه کرد ومردم فقیر جامعه در دوره ی ایشان راحت زندگی میکردند اما الان چی فقط ثروتمندان خوب زندگی میکنند مردم که کور نیستند میدانند و می فهمند.ایشان در دلهای مستمندان جای دارند شما برای ما ضعیفان جامعه چه کردیدبگویید
    • سعید A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      16 4
      یادمون نرفته که گرونی ها از کی شروع شد و تورم زمان کی 48 درصد شد اونایی که رانت داشتن ثروتمند شدن و الان هم خوب زندگی میکنن، مردم فقیری هم که با 45 هزارتومن گول خوردن و الان یادشون افتاده که کاش نمیگرفتن. حساب دودوتا چهارتاست برادر، 800 میلیارد دلار رو بیخودی خرج کردن و خوردن و بردن، الان هم سنگ فقرا رو به سینه میزنن، فقرا بخاطر خورده شدن و ضایع شدن حقشون فقیرند کاری که تو 8سال احمدی نژاد اوج گرفت.
  • حسن IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    9 1
    انشااله قوه قضاییه این وسط تماشا چی این موضوعات مهم وحیاتی که بنفع جمهوری اسلامی است نباشد.وپیکیر نماییدتامردم شربف ایران اسلامی واقعیت هارا لمس کنند
  • محمدرضا IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    22 11
    احمدي نژاد بايد دادگاهي علني بشه
  • حسین IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    17 8
    اقای احمدی نژاد ریاست دولت سابق پاک دستان حدود ۸۰۰هزار میلیارد را حیف و میل کرده و اکنون خود و یاران با وفایش با طرح شکایت از جهانگیری به دنبال کرسی های مجلس میباشند.اعتماد به نفست تو حلقم.