فرمانده انتظامی استان یزد از افزایش 110 درصدی کشف انواع مواد مخدر در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار ایرج کاکاوند دیروز در مراسم معارفه فرمانده جدید انتظامی شهرستان اردکان همچنین از کاهش 24درصدی سرقت، رشد 81درصدی کشف سرقت ها و کسب رتبه نخست کشوری در حوزه پلیس فتا در این مدت خبر داد.

وی افزود: امروز با وجود ناامنی های گسترده در کشورهای همسایه، جمهوری اسلامی ایران از امنیت قابل قبولی برخوردار است که آن را مدیون مجاهدت های نیروی انتظامی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

کاکاوند ادامه داد: شهرستان اردکان به لحاظ حضور اتباع خارجی، صنعتی شدن و نیز قرارگیری در مسیر ترانزیت مواد مخدر، یکی از شهرستان های هدف در زمینه ارتقای امنیت اجتماعی است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها، ضمن حفظ امنیت موجود، آن را ارتقا دهیم.

امام جمعه اردکان نیز در این مراسم با بیان این که امنیت در کنار سلامتی و رزق حلال از برترین نعمت های الهی است، گفت: امنیت جسمی و روانی از جنبه های مختلف امنیت است که تأمین آن تنها وظیفه یک ارگان نیست.

حجت الاسلام سیداسماعیل شاکر وظیفه و نقش همه مردم و نهادها اعم از روحانیون، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و... را در این خصوص حائز اهمیت دانست و گفت: همه باید در فراهم سازی امنیت شهروندان مشارکت نمایند.

وی مسئله عفاف و حجاب را از مسائل و دغدغه های مهم مردم عنوان نمود و گفت: این مسئله روی جرائم و آسیب های اجتماعی نظیر طلاق تأثیرگذار است و 16 ارگان مختلف در آن سهم دارند، اما تا صحبت از عفاف و حجاب به میان می آید نگاه ها به سمت نیروی انتظامی معطوف و وظایف دیگر نهادها فراموش می شود.

وی با اشاره به اهمیت صلابت و استحکام در اجرای قانون افزود: در بسیاری از موارد در قرآن کریم بشیر و نذیر در کنار یکدیگر آمده است و این بدین معناست که در کنار بشارت، باید انذار نیز وجود داشته باشد.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم با بیان این که تأمین امنیت، اقتدار، خدمت به مردم و دفاع از ارزش های اسلامی از وظایف نیروی انتظامی است، افزود: تردیدی در زحمات مدبرانه و خالصانه سرهنگ کمالی در کسوت فرمانده نیروی انتظامی شهرستان وجود ندارد، چرا که با وجود رشد جمعیت و ورود جمعیت مهاجر به شهرستان، شاهد کاهش 19.5 درصدی سرقت و افزایش 143درصدی کشف مواد مخدر در شهرستان هستیم و این نشان از عملکرد خوب این فرماندهی است.

حسین اسماعیلی تحکیم امنیت ملی را به تقویت نیروی انتظامی وابسته دانست و افزود: رویکرد فرمانداری را تعامل، همکاری و پشتیبانی از همه دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی به عنوان بازوی تأمین امنیت شهرستان عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری نمود با توجه به موقعیت حساس ترانزیتی شهرستان و نیز افزایش جمعیت، پی گیری های صورت گرفته در خصوص ارتقای نیروی انتظامی شهرستان اردکان به زودی به نتیجه مطلوب برسد.

سرهنگ سیدرضا صادقیان فرمانده جدید انتظامی شهرستان نیز در این مراسم، حفظ و صیانت از ارزش های دینی را مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: امنیت، پایه دوام و بقای جامعه است و تمام پیش رفت های علمی، اقتصادی و... در بستر امنیت شکل می گیرند.

وی با تأکید بر این که با گسترش ارتباطات، شهرنشینی و... وظایف پلیس در حوزه های مختلف گسترده تر شده است افزود: نیروی انتظامی بالاترین سطح تماس اجتماعی را در میان تمام نهادها دارد و به همین لحاظ، مأموریت های ناجا همواره جزو مهم ترین و حساس ترین مأموریت ها طبقه بندی می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان مهم ترین برنامه های خود را گسترش تعامل با نهادها، افزایش مشارکت عمومی، کاهش وقوع سرقت با استفاده از پلیس های تخصصی، مبارزه با فروشندگان مواد مخدر علی الخصوص خرده فروشان و نیز جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز بیگانه به شهرستان اعلام نمود.

در آغاز این مراسم، سرهنگ احمد کمالی فرمانده پیشین نیروی انتظامی شهرستان اردکان به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =