استاندار قزوین:با مدیریت 50 درصد از یارانه ها ، مشکلات تولیدحل می شود

استاندار اظهار کرد: با مدیریت 50 درصد از یارانه ها ، 70 درصد از مشکلات اساسی بخش تولیدحل می شود.

 به گزارش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری ،مرتضی روزبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزارشد، اظهار داشت: برگزاری جلسات هفتگی حوزه کشاورزی به صورت مستمر بیانگر اهمیت این بخش و عزم مسئولان برای حل مسائل آن است.

استاندار بیان کرد: قزوین یک منطقه کشاورزی و صنعتی است که در اقتصاد و اشتغال نقش مهمی دارد و در تامین سلامت غذایی تعیین کننده است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: از بانک های استان برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی سپاسگزاریم که ۱۸.۵ درصد منابع خود را در اختیار این بخش قرار داده اند اما انتظار بیش از این است.
روزبه گفت: در شورای بانکها باید برداشت یکسانی از تبصره ۱۱ صورت گیرد و با اهمیت بخش کشاورزی که ریسک بالایی هم دارد باید کاری کنیم که این حوزه دچار وقفه و رکود نشود.
استاندار یادآورشد: یک گروه وضعیت معوقات بخش کشاورزی را رصد و بررسی کنند که علت چه بوده و راهکاری برای حمایت از این بخش اتخاذ شود و در این راستا باید بدانیم از مجموع ۵۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کشاورزی استان چه مقدار در بانکهای استان سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: اگر تولیدکنندگان کشاورزی سرمایه خود را در بانکهای استان بکار گیرند موجب تقویت این منابع شده و به افزایش تسهیلات هم کمک خواهند کرد.
استاندار تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی را مهم دانست و افزود: باید طرح های نیمه تمام کشاورزی شناسایی و اولویت بندی شود و تسهیلات بانکی در این حوزه اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: توجه به صنایع تکمیلی در بحش انگور و کشمش در استان را در اولویت قرار دهید تا مرکزیت تاکستان زیر سوال نرود و این جایگاه کشوری را از دست ندهیم.
روزبه تصریح کرد: بانکها باید به صنایع تبدیلی اهمیت بیشتری دهند تا خلاء این بخش جبران شود و بتوانیم موقعیت ملی خود را همچنان حفظ کنیم.
استاندار یادآورشد: هر چند وظیفه داریم به همه بخشها توجه ویژه و یکسانی داشته باشیم اما پیگیری اعتبارات ۱۸ درصدی داده شده به کشاورزی می تواند بررسی کارشناسی شود تا موانع این مسیر برطرف شود.
روزبه اظهارداشت: باید تحلیل درستی از مشکلات بخش کشاورزی داشته باشیم و با اولویت بندی مشکلات و کمبودها راهکار عملی برای برون رفت از تنگناها ارائه کرد.
استاندار گفت: سالانه ۶۵۰ میلیارد تومان سهم یارانه های استان است که به مسئولان کشوری اعلام کرده ایم که اگر حداقل ۵۰ درصد این سهم را در اختیار مدیران استانی قرار دهند متعهد می شویم 70 تا ۸۰ درصد از مشکلات تولید و صنعت استان را حل کنیم.
وی اضافه کرد: باید به سمت مدیریت عقلانی حرکت کرده و با تدبیر از منابع محدود مالی استفاده کنیم نه آن که دست روی دست بگذاریم تا یک واحد صنعتی و تولیدی دچار مشکل شود و بعد برای آن کاری کنیم.
روزبه یادآورشد: برای گفتگو در خصوص مدل پرداخت سهم یارانه ها به استان که منتقدانی هم دارد آماده گفتگو هستیم تا از مستندات کارشناسان برای رسیدن به یک راهکار منطقی بهره جوییم

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =