تسنیم نوشت:سوئیفت که پس از سرقت سایبری از بانک مرکزی بنگلادش، قصد دارد اعتبار از دست رفته خود را بازسازی کند، اعلام کرد قصد دارد برنامه امنیتی جدیدی را به اجرا بگذارد.

سوئیفت که پس از سرقت سایبری از بانک مرکزی بنگلادش، قصد دارد اعتبار از دست رفته خود را بازسازی کند، اعلام کرده قصد دارد برنامه امنیتی جدیدی را به اجرا بگذارد.

گاتفرید لیبراندت، مدیر اجرایی جامعه ارتباطات مالی بین بانکی جهانی (سوئیفت) قراراست در یک کنفرانس خدمات مالی در بروکسل اعلام کند که سوئیفت اواخر این هفته یک برنامه 5  مرحله ای را به اجرا خواهد گذاشت.

بانک های سراسر جهان با استفاده از شبکه پیام رسان سوئیفت، دستورالعمل های پرداخت را به یکدیگر ارسال می کنند. در ماه فوریه، هکرها با نفوذ به سیستم سوئیفت بانک مرکزی بنگلادش، پیام هایی را به بانک فدرال رزرو نیویورک ارسال و از این طریق اقدام به سرقت 81 میلیون دلار پول کردند.

پیش از این بانک دل آستروی اکوادور هم در سال گذشته هدف سرقت سایبری 12 میلیون دلاری قرار گرفته بود و حمله به بانک تین فونگ ویتنام نیز ناکام مانده بود.

وقوع این حملات سایبری موجب کاهش اعتماد سیستم بانکی بین المللی به شبکه سوئیفت شده است.

سوئیفت از بانک ها می خواهد ساز و کار اشتراک گذاری اطلاعات را «به صورت جدی» تقویت کنند و ضمن تشدید فرآیندهای امنیتی در اطراف شبکه سوئیفت،  استفاده خود از نرم افزاری را که می تواند پرداخت های متقلبانه را ردیابی کند افزایش دهند.

سوئیفت همچنین دستورالعمل های سختگیرانه تری را در اختیار مشترکان خود قرار خواهد داد که به رگولاتورها کمک می کنند میزان امنیت فرآیندهای امنیتی سویفت مورد استفاده بانک ها را ارزیابی کنند.

منتقدان می گویند، سویفت باید در زمینه بررسی سوابق بانک های عضو فعال تر عمل کند و اعضایی را که امنیت بالایی ندارند را از شبکه حذف نماید.

لیبراندت همچنین خواهد گفت: «سوئیفت آنقدر قوی نیست. ما رگولاتور نیستیم. ما پلیس نیستیم.»

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =