خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مسکن در پی خرید و فروش قانونی مسکن مهر اعلام کرد: با اجرای این سیاست پای دلالان و واسطه گران در بازار مسکن باز می شود.

حامد قادرمزی با بیان این که آغاز خرید و فروش قانونی مسکن مهر منجر به افزایش روند عرضه و تقاضا در بازار مسکن مهر می شود ادامه داد: با اجرای این سیاست نرخ تورم در بازارمسکن به شکل بی رویه ای افزایش می یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان این که مسکن مهر حدود 40 درصد از نیاز بازار مسکن کشور را تشکیل می دهد گفت: با رونق خرید و فروش مسکن مهر با توجه به این که صاحبان اصلی واحدهای مسکن مهر متقاضیان اصلی مسکن مهر نبودند اقشار پایین دستی جامعه و متقاضیان اصلی مسکن مهر در بازار متضرر می شوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: هرچند مسکن مهر بویژه در بخش روستایی توانست افراد بسیاری را صاحب‌خانه کند، اما این پروژه نتوانست سدی در برابر واسطه‌گری و دلال بازی در بازار مسکن بوجود آورد، چراکه به دلیل عدم نظارت‌های دولت در این بازار، طرح مسکن مهر نه‌تنها دلال بازی‌ها را متوقف نکرد، بلکه این امر را نیز تشدید کرده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه باید سازندگان و دارندگان مسکن با شرایط موجود کشور خود را هماهنگ کنند، گفت: متاسفانه افرادی که امید به عرضه مسکن به قیمت های مانند سالهای 90 و 91 و نیمه اول سال 92 داشتند، موجب ایجاد رکود در بازار مسکن شدند.

قادرمزی گفت: باید توجه داشت که در چند سال گذشته، رونق بازار مسکن عواید و سود بسیاری را برای دارندگان و فعالان مسکن در برداشت و در مقابل فشار بسیار زیادی را بر مردم وارد کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    9 0
    یکی به من بگه تو چی دلال نیس؟مسکن؟دارو؟ارز؟ورزش؟اقتصاد؟اینا از کجا میان؟؟؟؟؟؟مردم عادی که نیستن؟؟؟؟
  • دبير اقتصادي خانه ملت IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    1 0
    با سلام و ادب دبير محترم اقتصادي خبرآلاين اين خبر در خانه ملت درج نشده آقاي قادر مرزي سخنگو نيستند در حال حاضر سخنگوي كميسيون عمران آقاي منصوري ارامي هستند
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    1 1
    چرا یک فایل هم برای مسکن فرهنگیان در شهر پرند باز نشد ؟