ایسنا نوشت:

جانشین فرمانده ناجا برای استمرار کاهش تصادفات خواستار به روز شدن قوانین راهنمایی و رانندگی شد.

سردار اسکندر مومنی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس راهور ناجا با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس راهور در سال‌های گذشته، گفت: در سال 83 با وجود تردد هفت میلیون خودرو شاهد کشته شدن 28 هزار نفر در تصادفات بودیم که خوشبختانه در پایان سال 93 با وجود افزایش تعداد خودروها، تعداد کشته‌ها به کمتر از 17 هزار نفر رسید که این مساله نماد هماهنگی بین بخشی و تلاش موثر سازمان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم و نخبگان باعث کاهش کشته‌های تصادفات شد، گفت: برای استمرار کاهش تصادفات چند پیشنهاد دارم که مهم‌ترین آنها به روز کردن قوانین راهنمایی و رانندگی است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ایجاد استقلال در سازمان استاندارد می‌تواند گام مهمی در افزایش و ارتقای ایمنی خودروها ایفا کند، گفت: سازمان استاندارد باید به عنوان یک سازمان فرابخشی فعالیت کند.

مومنی همچنین با اشاره به اهمیت ایجاد سیستم یکپارچه امداد و نجات در کشور گفت: سیستم امداد و نجات باید یکپارچه شود و امداد هوایی نیز باید توسعه یابد و در همین راستا جا دارد از وزیر بهداشت در این حوزه حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ایجاد یکپارچگی و تعیین مسوول واحد برای معاینه فنی گفت: در حال حاضر پراکندگی ساختاری در حوزه معاینه فنی وجود دارد و باید برای بهبود وضعیت این سامانه یکپارچه شود.

مرکز تست جاده‌ای در کشور ایجاد شود

جانشین فرمانده ناجا ارتقای صنعت بیمه در ایجاد امنیت روانی برای مردم را گام موثری دانست و گفت: اگر به همان سهولتی که افراد می‌توانند خودروهای خود را بیمه کنند، خدمات بیمه‌ای نیز دریافت کنند، گرایش به بیمه افزایش پیدا خواهد کرد.

مومنی با اشاره به تغییر سیاست در تولید خودروها گفت: باید رقابت و نظارت افزایش یابد و اصلاح سیاست واردات نیز در دستور کار قرار گیرد، چراکه کشوری که دارای تحریم است، نباید خودروهای چند میلیاردی و خاص وارد کند.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو و خاص بودن آن به حجم موتور نیست که برای آن ممنوعیت ایجاد کنیم، گفت: مرکز تست جاده‌ای باید در کشور ایجاد شود، چراکه با این حجم تولید خودرو هیچ مرکز تست جاده‌ای وجود ندارد و خودروها باید برای تست ایمنی به خارج کشور فرستاده شوند.

جانشین فرمانده ناجا همچنین توسعه سیستم هوشمند کنترل را موجب کاهش تنش‌ها دانست و گفت: در هر کجایی که سیستم هوشمند نصب شده تصادفات به حداقل رسیده و شما شاهد هستید که در تونل صدر و نیایش صرفا به دلیل توسعه سیستم هوشمند تصادفات کاهش یافته است.

مومنی از رسانه‌ها خواست که همچنان فرهنگسازی ترافیکی را در دستور کار خود قرار دهند و گفت: اینکه پلیس برای کلاه ایمنی و سبقت مردم را جریمه کند شایسته نیست و باید به حدی برسیم که مردم متوجه شوند که رعایت قوانین سلامتی آنها را به ارمغان خواهد آورد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =