ایرنا نوشت: آیین بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری با حضور اقشار مختلف مردم سه شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم حضرات آیات و مراجع عظام شبیری زنجانی، نوری همدانی، آیات هاشمی شاهرودی، محمد علی گرامی، ابراهیم امینی، محفوظی، خرازی، هادوی تهرانی، سید احمد خاتمی، نماینده برخی بیوت و دفاترمراجع عظام تقلید و جمعی از مردم قم و تهران حضور داشتند.

حجت الاسلام سید علی خمینی، برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، استاندار، فرماندار و شهردار، برخی مسوولان استان قم، طلاب، فضلاء و اساتید حوزه های علمیه و فرماندهان نظامی و انتظامی استان از دیگر شرکت کنندگان دراین آیین باشکوه بودند.

آیت الله محمد امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری دراین مراسم از آیت مهدوی کنی به عنوان عالمی بزرگ، حکیم ، عارف، متکلم و سیاستمدار صادق یاد کرد و گفت: ایشان یک سیاستمدار صدیق و باصفا بود و هیچگاه در طول بیش از 50 سال رفاقت ، تهمت، غیبت و حرف خارج از چارچوبی از ایشان مشاهده نکردم.

وی ادامه داد: تمام انسان ها اگر بخواهند به سعادت برسند باید خود را به کسانی که در قرآن کریم مصطفی هستند وصل کنند، در قرآن انبیاء و اولیای الهی مصطفی هستند و شایستگی این افراد صفا و سیر آنها به سمت خداوند است.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: اگر جوانی که تازه وارد حوزه علمیه شده به این فکر باشد که خالصانه درس بخوانند و خدمتگزار باشد و خداوند دست او را می گیرد و ارتقاء می دهند.

وی درادامه با اشاره به فاجعه منا گفت: علت حادثه تلخ منا عدم لیاقت حکام سعودی، بی ایمانی و عدم اعتقاد آنها به حجاج و حاجی بود، این حادثه چهره کریه آل سعود را به جهانیان نشان داد.

آیت الله مهدوی کنی 14 خرداد سال 1393 ، پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، در منزل دچار عارضه قلبی شد و به کما رفت و در مهرماه همان سال به ملکوت اعلی پیوست.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 2
    یکسال از غم هجرت یار گذشت باورم نمیشه. آیت ا... جای خالیت رو احساس می کنیم
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 2
    وقتی که پرچم حرم آقا اباعبدا... رو آوردن و آیت ا... در حالیکه در کما بود اشک ریخت فهمیدم چه ابرمردی بود. تو عمرم یک چنین صحنه ای ندیده بودم. مذهبی نیستم اما تمام بدنم لرزید