ایران نوشت:حتی اگر نمایندگان اعتدال گرای مثل بروجردی و تاجگردون یا پزشکیان اتفاقات پشت صحنه کمیسیون برجام را فاش نمی کردند متن ارائه شده از سوی رئیس کمیسیون (علیرضا زاکانی) به روشنی گویای این واقعیت بود که محتوای این گزارش هیچ ارتباط و سنخیتی با مذاکرات درون کمیسیون و یا نص توافقنامه وین ندارد.

خوشبختانه تدبیر  هیات رئیسه مجلس مانع از آن شد که تلاش تیم مخالفان مذاکره برای خارج کردن برجام از مسیر اصلی آن جامه عمل بپوشد شواهد نیز حاکی از آن است که برجام راه منطقی خود را در راستای منافع  و مصالح کلان نظام طی خواهد کرد اما از کنار اتفاقات پشت صحنه کمیسیون برجام نمی توان به آسانی گذشت. دوره یکماهه بررسی برجام یک آزمون بزرگ بود. رفتار حلقه گردانندگان کمیسیون ابتدا باعث رنجش و اعتراض نایب رئیس اول مجلس(حجت الاسلام ابوترابی) شد و در پایان با اعتراض و سرزنش رئیس مجلس و رئیس اصولگرای کمیسیون امنیت ملی روبرو شد
حرکت تیم تندروی مجلس در دور زدن بزرگان مجلس( اعم از لاریجانی، ابوترابی و بروجردی) بی گمان تاثیرات جدی در مناسبات جریان های مختلف اصولگرا برجای خواهد گذاشت. همچنان که یک عضو کمیسیون امنیت مجلس گفته است رفتار تیم تحت مدیریت زاکانی با توافق هسته ای سنگ محکی بود تا سران مجلس نهم به این نتیجه برسند که گذشت زمان هیچ تغییر و تاثیری در مشی و مرام حلقه حامی دولت سابق نداشته است و این گروه در بزنگاه های تصمیم گیری سیاسی به چیزی جز تحصیل منافع گروهی و جناحی فکر نمی کند. تا جایی که   جسارت این گروه در تحریف و دستکاری توافقنامه برجام  یا زیرپا گذاشتن توصیه مراجع بزرگ (اعم از آیت الله مکارم شیرازی و جوادی آملی) خاطره رفتار ساختار شکنانه دولت سابق را زنده کرد. طنز ماجرا این بود که این گروه از نمایندگان در حالی که ماموریت داوری عادلانه و بی طرفانه در باره متن برجام را داشتند روز آخر کار کمیسیون با حضور در خیابان لباس تظاهر کنندگان را به تن کرده و شعار مرگ بر برجام سردادند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =