صبح امروز مراسم رونمایی از ارتقا پروانه شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نسل چهارم، شبکه تلفن همراه با حضور وزیر ارتباطات و وزیر کار انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این مراسم دکتر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق ماده 46 برنامه پنجم باید خدمات باند پهن به صد در صد کسب و کارها و 60 درصد خانوارها تعلق گیرد.

همچنین طبق حکم مقام رهبری در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و تاکید ریاست جمهوری در سال 93 در 27 اردیبهشت وزارت ارتباطات موظف شد خود را برای ارائه خدمات باند پهن به آحاد مردم آماده کند. به همین منظور طرح ملی باند پهن انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این طرح ملی لازم است در بررسی های اول شکل توسعه باند پهن و خدمات چند رسانه ای برای هر کس در هر زمان و هر کجا مشخص شود.

وی به ایجاد ارزش افزوده در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی و خدمات اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت ارزش افزوده 39 درصد و اشتغال 34/5درصد است. در بخش کشاورزی ارزش افزوده 11/5درصد و اشتغال ایجاد شده 17/5 درصد است. اما در بخش خدمات که ICT در این دسته قرار می گیرد، ارزش افزوده 52/5 درصد و اشتغالی که می تواند ایجاد کند 48 درصد است. به همین منظور برنامه ملی توسعه پهن باند کشور به شکل سند تنظیم و برنامه ریزی جهت تحقق آن انجام می شود.

عمیدیان با بیان اینکه باید سیر تکاملی طرح ملی پهن باند براساس تکنولوژی دنیا برنامه ریزی و بومی سازی شود، افزود: باید شرایط گذشته، حال و آینده را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در نسل اول باند پهن DSL و 3G رایتل به عنوان اولین اپراتور ورود پیدا کرد و همچنین در نسل 2 باند پهن یا نسل چهارم موبایل نیز رایتل ورود پیدا کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: نسل چهارم موبایل موجب ایجاد سرویس های تعاملی در زمینه آموزش، پزشکی، از راه دور و ورزش و سرگرمی و تلویزیون های نسل آینده می شود.

وی به پیش بینی آینده خدمات موبایل سال 2020 به 9179 میلیارد مشترک موبایل اشاره کرد و گفت: در سال 2013 تعداد 256 شبکه LTE در سراسر دنیا راه اندازی شده که تا سال 2017 این تعداد به 508 کشور خواهد رسید.

عمیدیان اظهار کرد: ضریب نفوذ پهن باند در کشورهای در حال توسعه 21 و درکشورهای توسعه یافته 84 و میانگین آن 32 است.

وی ادامه داد: در طرح ملی باند پهن باید توجه شود ثروت واقعی کشور که دیتا و اطلاعات است چطور ذخیره و پردازش شود و مسیرهای رشد جامعه را فراهم آورد.

عمیدیان تصریح کرد: در کمیسیون تنظیم مقررات به رایتل اجازه داده شد به نسل 4 یا LTE ارتقا پیدا کند که در شهرهای تهران، کرج و کیش بصورت آزمایشی انجام می شود و ظرف مدت یکماه ارتقا به شکل رسمی تقدیم شرکت رایتل خواهد شد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =