۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی در پنجمین روز جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از نمایش‌های سالن‌های مختلف دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مرادخانی معاونت هنری وزیر ارشاد و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی شامگاه گذشته 8 شهریور ماه از هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با حضور در سالن های سنگلج، محراب، تئاتر شهر و تالار حافظ از نمایش های روی صحنه بازدید کرد.

او با حضور در بخش قهوه خانه‌ای این جشنواره در کنار برگزار کنندگان بازی‌های محلی قرار گرفت و به حکم حاکم ترنا روی صحنه پیش خوانده شد تا در بازی آیینی ترنا شرکت داشته باشد.

در ابتدا معاونت هنری وزیر ارشاد با یادآوری خاطره‌ای از همکاری خود با داود فتحعلی بیگی در دوران مسئولیت وی در استان زنجان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت وجود این جشنواره‌ها و زنده نگه داشتن آیین‌ها و سنت‌های نمایشی ایران گفت: من به همکاری با استادان هنرهای نمایشی آیینی و سنتی افتخار می‌کنم و اگر همت و تلاش این اساتید نبود شاید این جشنواره نیز به این خوبی برگزار نمی‌شد.

او در خصوص اهمیت پرداخت به آیین‌ها تاکید کرد: برنامه‌های کلانی در خصوص جذب توریست و تعامل فرهنگی با دنیا در دستور کار دولت قرار گرفته است و در این خصوص ضروری می‌دانم که باید جایی را برای اجرای آیین‌ها و نمایش های سنتی ایران به صورت ثابت و مستمر بنا کنیم. تا ضمن پذیرایی از میهمانان خارجی نمایش‌ها و آیین‌های ایرانی به آنها معرفی شود.

در ادامه، حاکم بازی ترنا از داود فتحعلی بیگی دبیر هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی خواست تا برای معاونت هنری وزارت ارشاد حکمی تعیین کند و دبیر هفدهمین جشنواره از این مقام مسئول قول حمایت و پیگیری برای ایجاد جایگاه ثابت جهت اجراهای دائمی نمایش‌ها، آیین‌ها و بازی‌های سنتی را گرفت.

علی مرادخانی در این باره گفت: من تلاش خودم را خواهم کرد. وجود یک مکان ثابت برای برگزاری این نمایش‌ها بسیار ضروری است و البته جزء علاقه‌های خودم نیز هست.

معاون هنری وزارت ارشاد در بازدید خود از نمایش‌های در حال اجرای این جشنواره در تالار سنگلج، تئاتر شهر و تالار حافظ دیدن کرد و این جشنواره را مهمترین رویداد فرهنگ ملی تئاتر ایران خواند و گفت: باید به اتفاق و همراهی دبیر جشنواره، اساتید و هنرمندان نامی این حوزه برای رسیدن به جایگاه ثابت برای اجرای مستمر و متوالی این نمایش ها پیگیری های لازم را انجام دهیم.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =