ایسنا نوشت:

عضو شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله گفت: جریان حزب‌الله همچون یک حزب سیاسی در انتخابات فعالیتی نخواهد داشت.

حسین الله‌کرم  با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است، گفت: در انتخابات مجلس عمدتا گروه‌های سیاسی به یکدیگر نزدیک می‌شوند به همین خاطر گروه‌های اصولگرا در انتخابات خواهند توانست به طور حداکثری ائتلاف کنند و از طرفی اصلاح‌طلبان اقبال لازم برای تشکیل حداقل یک فراکسیون را ندارند.

وی ادامه داد: گروه‌های اصلاح‌طلب امید دارند که با آقای روحانی این حرکت را ادامه دهند در حالی که یک جریان افراطی در اصلاحات متعقد است باید از آقای روحانی عبور کرد، همه اینها در شرایطی است که اصلاح طلبان آرای لازم را ندارند و بخشی دیگر معتقدند که دولت از این‌ها عبور خواهد کرد و در هر دو صورت این‌ها شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

عضو شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله اظهار داشت: اصلاح طلبان به لحاظ اجتماعی دارای پشتوانه لازم نیستند، به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آقای عارف فقط 8 درصد آرا را داشت، اگر آنان بتوانند با جریان اعتدالی که در دولت هست همگرا شوند ممکن است از این نظر شانسی داشته باشند، البته به نظر می‌رسد بخشی از اصول‌گرایان در جهت کنار زدن جریان اصلاح طلبان بخواهند با دولت ائتلاف کنند، در این وضعیت دیگر هیچ جایی برای اصلاح طلبان وجود ندارد.

وی همچنین در مورد تاثیر مذاکرات در انتخابات ابراز عقیده کرد: وضعیت مذاکرات می‌تواند در انتخابات اثر کند. این درحالیست که جریان اعتدال که شعارش چرخیدن سانتریفیوژ و چرخیدن زندگی مردم است الان نتوانسته به طور مناسب زندگی مردم را بهتر کنند.

الله کرم در مورد فعالیت‌های انتخاباتی نیروهای حزب الله گفت: جریان حزب الله همچون یک حزب سیاسی در انتخابات فعالیتی نخواهد داشت بلکه از گفتمان‌هایی که در انتخابات مطرح می‌شود، حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص فعالیت حزب الله در مشهد گفت: گروه‌های حزب‌الله نمی‌توانند شخص خاصی را در یک منطقه به عنوان رابط مطرح کنند، البته آقای حمید استاد به عنوان یک چهره اثرگذار و اصلی در حزب الله مشهد مطرح هست که در چارچوب شورای هماهنگی حزب الله عمل می‌کند، ما هم انتظار داریم همه گروه‌های حزب الله خودشان را با شورای هماهنگی همسو و هماهنگ کنند، به همین خاطر آقای حمید استاد به عنوان مسوول شورای هماهنگی در منطقه شمال شرق عمل خواهد کرد.

عضو شورای هماهنگی نیروهای حزب الله گفت: جریان حزب‌الله یک جریان مکمل، همسو و دارای وزن خوبی در مشهد است و مشکلی از لحاظ هماهنگی در این شهر ندارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =