ایسکانیوز نوشت:

در سال گذشته بیش از 8000 دانشجوی چینی از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند. بررسی بخشی از این موارد نشان میدهد، 81 درصد اخراج‌ها به علت تقلب و نمرات پایین صورت گرفته است.

مطالعه 1657 از 8000 دانشجوی چینی اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا در سال گذشته نشان می دهد 80 درصد این دانشجویان به علت تقلب و یا نمرات پایین اخراج شده‌اند.

نسل پیشین این دانشجوان همواره از میان بهترین و درسخوان‌ترین دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا محسوب می‌شدند. با این وجود، تصور رایج از این دانشجویان در پنج سال گذشته به شدت تغیر کرده است.

کارشناسان یکی از علل این پدیده را بالا رفتن سطح رفاه اجتماعی چین در ده‌های گذشته می‌دانند. پیش از این بیشتر دانشجویان چینی به کمک بورسهای تحصیلی و با نشان دادن شایستگی خود وارد دانشگاه‌های آمریکا می‌شدند. اما در حال حاضر عمده این دانشجویان افرادی هستند که نتوانسته‌اند در دانشگاه‌ای چین پذیرفته شوند و تنها به کمک ثروت خانوادگی به دانشگاه‌های آمریکا آمده‌اند.

علت دیگری که برای این پدیده ذکر می‌شود آسان‌گیری دانشگاه‌های چین است. دانشجویان اخراجی این دانشگاه‌ها تنها 3 درصد کل دانشجویان را تشکیل می‌دهند. در انگلستان این تعداد 54 درصد و در آمریکا 32 درصد کل دانشجویان را تشکیل می‌دهد.

تقلب و سرقت ادبی نیز در چین رایج است و در اغلب موارد بدون عقوبت است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    4 58
    خوب نمره پایین داشتن که داشتن .برای شما تولید ثروت می کردن که
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      8 0
      hاگه اين جوري فكر مي كردن ايران مي شد نه امريكا
    • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      10 0
      اون‌موقع دانشگاه آزاد آمریکا میشود دانشگاهاشون. محل تفریخ نه تحقیق و توسعه
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    7 1
    هر جا سخن از تقلب است نام درخشان چین می درخشد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    5 0
    یه چیزی که چند سال پیش خیلی شایع بود و من هم زیاد می شنیدم این بود که دانشجویان چینی که میخوان برای فوق لیسانس یا بالاتر از آمریکا پذیرش بگیرن حتی در امتحان جی آر ای و تافل هم زیاد تقلب می کنن. شایع بود که خود شرکت ای تی اس که این امتحانات رو برگزار می کرد خودش از این قضیه خبرداره اما کاری نمی تونه بکنه. تصور کنین طرف فرضا در قسمت وربال جی آر ای نمره بالا می گرفت و یا تافل 600 داشت اما حرف زدن درست و حسابی را بلد نبود خب نمره اینها دیگه خیلی بودار میشد
  • کوروش IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    5 0
    حاج اقا اونا نیاز به تولید ثروت ندارند .علم ودانش میخواااااان