ایسنا نوشت:

موج گرمای کشنده در هند به حدی رسیده که موجب کمبود آب در هزاران روستا شده و شمار تلفات آن نیز تاکنون به بیش از 1800 تن رسیده است.

طبق اعلام مقامات داخلی هند، روز گذشته (جمعه) صدها تن دیگر در اثر این افزایش دمای کم‌سابقه جان باخته‌اند و شمار کلی قربانیان موج گرما طی هفته گذشته در این کشور دست‌کم به 1826 تن رسیده است.

بیشتر تلفات این موج گرما در ایالت‌های آندرا پرادش و تلنگانا بوده و دمای هوا در این ایالت‌ها به بیش از 47 درجه سانتیگراد رسیده است.

صدها نفر از مردم به ویژه فقرا هر سال در تابستان بر اثر گرمای شدید کشته می‌شوند اما آمار کشته‌شدگان امسال از سال 1995 تاکنون بی‌سابقه است.

در دهلی‌نو حداکثر دمای هوا به 45 درجه سانتیگراد رسیده است و ده‌ها هزار نفر در این شهر در پی مصرف زیاد الکتریسیته با قطعی برق مواجه شدند. بیمارستان‌ها نیز در چند روز گذشته برای پذیرش موج بیماران گرمازده دچار مشکل شده‌اند.

مقامات هند از مردم خواسته‌اند که اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و از ماندن زیر آفتاب بپرهیزند، آب زیاد بنوشند و سرهایشان را بپوشانند اما با این حال بسیاری از فقرا به‌رغم خطرات مجبور به کار کردن در گرما هستند.

به گزارش الجزیره، مقامات هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند که موج گرما حداقل تا دو روز دیگر در این کشور جنوب آسیایی ادامه خواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    3 0
    کنترل جمعیت