درخت دزدان کویر، در تاریکی شب از دست ماموران گریختند

مهر نوشت:

سرپرست منطقه حفاظت شده کویر از کشف یک دستگاه خودرو حامل درختچه های تاغ در منطقه حفاظت شده کویر خبر داد .

محمود رضا خسروی گفت: شب گذشته محیط بانان منطقه حفاظت شده کویر حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی ، در در شمال منطقه حفاظت شده کویر موسوم به مکرش به آثار تردد یک دستگاه خودرو برخورد کردند.

او با اشاره به اینکه ماموران پس از تعقیب رد خودرو در داخل تاغزارهای منطقه به یکدستگاه خودرو نیسان وانت برخورد کردند گفت: سرنشینان خودرو به محض مشاهده نور خودرو ماموران با استفاده از تاریکی شب در بین تاغزارهای منطقه، خودرو خود را رها و متواری گردیدند که با توجه به بررسی جای پای افراد پیاده در کنار خودرو مشخص شد تعداد افراد متواری سه نفر بوده است.

خسروی ادامه داد: بر همین اساس ماموران بلافاصله با استفاده از پروژکتور اقدام به تعقیب متخلفان برآمدند ولی به علت پوشش گیاهی منطقه ، متخلفان با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.

سرپرست منطقه حفاظت شده کویر گفت: این خودرو جهت تعیین تکلیف و شناسایی مالک و متخلفان از طریق مرجع قضایی ، به محل پاسگاه محیط بانی مکرش منتقل گردید تا با تشکیل پرونده، شناسایی متخلفان انجام پذیرد.

خسروی گفت: این افراد با علم و آگاهی به عمل مجرمانه خود در اوقات شب اقدام به قطع اشجار میکنند در حالی که طی سال ها حفظ و حراست از این درختان، در حال حاضر این منطقه دارای سیمایی جنگلی بوده و نقش اساسی در تثبیت شن های روان و جلوگیری از بروز بحران ریز گرده ها را دارد و متاسفانه مدتی است مورد هجوم سودجویانه متخلفان واقع شده و بیش از ده ها هکتار از اراضی جنگلی منطقه به طور گسترده مورد تخریب شدید قرار گرفته است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    4 1
    بابا ديگه تو اين مملكت چيو نميدزدن؟
  • عطا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 0
    سلام وقتی کار ندارند و جند سر عائله دارند و آب ندارند برای هزینه زندگی به هر کاری دست میزنند فکر میکنید آنهایی که رانت میکنند و سوئ استفاده میکنند از اینها بدتر نیستند باز بگویید جمعیت زیاد کنید