۲ اسفند؛ بزرگداشت روزجهانی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در تهران

مراسم روز جهانی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی همزمان با دیگر کشورهای جهان روز دوم اسفند در تهران برگزاری می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه راهنمایان در سال 1382 تاسیس شد و در حال حاضر بالغ بر 370 راهنمای فعال در سطح کشور دارد.

با توجه به نیاز مبرم به توسعه گردشگری در دهه 60 و احساس وظیفه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و تصویب نامه هیئت وزیران در سال 1368 به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی راهنمایان ایرانگردی و وجهانگردی و کمک به رونق اقتصاد کلان کشور و صنعت توریسم نیاز به تشکیل تشکلی در این راستا احساس شد. در دهه 70 با رونق روز افزون گردشگری در ایران و ورود گردشگران خارجی به صورت گروهی این بحث در بین راهنمایان با انجام مذاکرات و نشست هایی با سازمان پیگیری شد. پیامد این تلاش های بی وقفه منجر به تاسیس " جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی" در سال 82 شد.

هویت و اهداف راهنمایان عضو این تشکل را بصورت کلی به شکل زیر می توان توضیح داد:

مرکز اصلی جامعه در تهران و محدوده فعالیت جغرافیایی آن کل کشور و راهنمایان ایرانی در خارج از کشور است. بنابراین اعضا جامعه هم در سطح درون مرزی و برون مرزی فعالیت دارند. جامعه خود را موظف به دفاع از حقوق تمامی راهنمایان ایرانی کارت دار و فعال در سطح ملی و بین المللی می داند.

ایده اولیه تشکیل جامعه راهنمایان از سال 1380 توسط 10 نفر از راهنمایان شکل گرفت. پس از انجام تدارکات اولیه در تیر ماه 1382 اولین جلسه مجمع عمومی برای تشکیل جامعه و انتخاب هیئت مدیره در تهران تشکیل گردید.تا کنون 6 دوره انتخابات هیئت مدیره انجام پذیرفته است.

اعضای کنونی جامعه در حدود 370 نفر هستند که از تهران و شهرستان ها به عضویت جامعه در آمده اند.

۴۷۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =