ایلنا نوشت: عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: فردی مثل حداد عادل برخلاف سوابق خود در این مدت رفتارهایی نشان داد که گویا جزئی از تندرو‌ها و بلکه یکی از رهبران این جناح است.

مرتضی مبلغ در مورد نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبلا پیش‌بینی شد اگر ۴۰ کرسی از فهرست امید رای بیاورد اکثریت قابل قبولی در مجلس تشکیل می‌شود که این اتفاق افتاد الان اکثریت قابل قبول لیست امید به مجلس راه یافته است و به نظر می‌رسد افرادی که در هیچ لیستی نبودند برای تشکیل فراکسیون امید به این لیست اضافه شوند و ممکن است تعدادی از اصولگرایان معتدل هم به راهبرد فراکسیون امید بپیوندند.

 اهم سخنان وی به شرح زیر است:

**اصلاح‌طلبان به خصوص در دوره ۸ ساله کذایی که کشور مشکلات سختی داشت و یکه‌تازی تندرو‌ها در کشور حاکم بود راهبردهای جدیدی را اتخاذ کردند که در راس آن‌ها توجه به منافع ملی و گذشت از منافع جناحی، تعهد به خرد جمعی و تعامل و گفت‌وگو بین خود و جناح رقیب را سرلوحه کار خود قرار دادند.

*{در خصوص اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر شائبه دخالت دولت در انتخابات} فردی مثل حداد عادل برخلاف سوابق خود در این مدت رفتارهایی نشان داد که گویا جزئی از تندرو‌ها و بلکه یکی از رهبران این جناح است. برخی رفتارهای این چند سال حدادعادل تناسبی با شخصیتی که قبلا از او دیده بودیم، نداشت و این جای تاسف دارد.

** البته صحبت‌های اخبر حداد عادل جز اینکه لبخند روی لب همگان بیاورد جایگاهی نداشت. چراکه انتخابات قاطعانه برگزار شد و می‌توان گفت تمام افسار و زمام انتخابات دست جریانی بود که حداد عادل منتسب به آن است. تعداد قابل توجهی از اصولگرایان امروز رفتار سازنده‌ای پیش گرفتند و گویی از گذشته درس گرفته و فهمیدند افکار عمومی چه چیزی می‌خواهد. من احساس می‌کنم ما در سال‌ها و روزهای آینده شاهد نزدیکی بیشتر دو جریان اصولگرا و اصلاح باشیم و وارد فرآیند آشتی میان دو جناح شویم.

**بار‌ها گفته شده حرکت شورای نگهبان در مورد انتخابات اصفهان تجویز قانونی ندارد. قانون روشن است و کار شورای نگهبان نظارت است این اقدام جدید شورای نگهبان بدعت جدیدی بود که همه حقوقدان‌ها حتی رئیس‌جمهور هم نسبت به آن موضع گرفتند معنی نظارت استصوابی این نیست که شورای نگهبان مغایر قانون عمل کند هیچ تفسیری این معنی را نمی‌دهد.

**معنی نظارت استصوابی این نیست نظارت باید فراقانونی باشد. اتفاقی که آقای مطهری در نامه خود به آن اشاره کرد مربوط به مجلس سوم بود که شورای نگهبان می‌خواست یک نفر را بعد از انتخابات ردصلاحیت کند در آن زمان آقای محتشمی وزیر کشور بود وقتی چالش بالا گرفت حضرت امام موضع وزارت کشو را تایید کردند. بنابراین گفته آقای مطهری درست است و وزارت کشور براساس قانون باید بتواند اعتبارنامه خانم خالقی را صادر کند. به عبارت دیگر منعی برای وزیر کشور به منظور صدور اعتبارنامه خالقی وجود ندارد و موضع رئیس جمهور هم مؤید همین امر است.

**من به هیچ عنوان واژه پارلمان در سایه را نمی‌پسندم و معتقدم کاربرد این واژه درست نیست. چراکه پارلمان کار خودش را انجام می‌دهد و نماینده‌ها حتی آن‌ها که شناخته شده نیستند، صاحب‌نظرند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    41 1
    واقعا فکر میکردید از رهبران اون جناح نیست؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    34 1
    الان فتنه گر شدن یا نه ؟؟؟ یا همیشه حق با ایشونه ؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    44 1
    قدرت اصولا انسان را دچار پارانویای سیاسی می کند. کمتر کسی می تواند از آن جان سالم به دربرد مگر اینکه منافع مردم را بشناسد و به آن پایبند بماند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    36 1
    گویی یکی از رهبران جناح تندرو است؟؟؟؟؟ مگه شک هم داشتيد؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    17 1
    حالا خودشون تهمت تقلب میزنند و چون اساسا با دیگران فرق فکولند این کارشون فتنه گری محسوب نمیشه.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    اصلاح‌طلبان به خصوص در دوره ۸ ساله کذایی که کشور مشکلات سختی داشت و یکه‌تازی تندرو‌ها در کشور حاکم بود راهبردهای جدیدی را اتخاذ کردند که در راس آن‌ها توجه به منافع ملی و گذشت از منافع جناحی، تعهد به خرد جمعی و تعامل و گفت‌وگو بین خود و جناح رقیب را سرلوحه کار خود قرار دادن؟؟؟؟؟