ایران نوشت:

از روز 31 خردادماه سال جاری یک شیاد حرفه‌ای که با ایفای نقش مأمور اداره آب و به بهانه واریز پول هزینه انشعاب شهری ساختمان نیمه‌کاره به کلاهبرداری دست زده بود تحت تعقیب گرفته شد.
با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 6 تهران، تیمی از اداره 14 پلیس آگاهی تهران دست به کار شدند و در نخستین اقدام به تحقیق از طعمه‌ها پرداختند.
یکی از مردان مالباخته گفت: «در حال ساخت و ساز یک مجتمع مسکونی در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی بودم که مردی به نام علی محمـدی با مراجعه به من، خودش را مأمور سازمان آب معرفی و با اعلام اینکه برای انجام امور ادارای نیازی به مراجعه به سازمان آب نبوده! و تنها باید هزینه ابتدایی آب بها و هزینه کنتور آب کارگاهی در زمان ساخت و ساز و... به اداره آب و فاضلاب پرداخت شود، شماره حسابی را به عنوان حساب مدیر مالی شرکت آب و فاضلاب به من اعلام کرد تا نسبت به واریز این پول اقدام کنم».
وی در ادامه افزود: «با توجه به اینکه مرد شیاد همه اطلاعات ملک در حال ساخت و ساز را در اختیار داشت، من نیز به وی اعتماد کرده و در چهار مرحله 15 میلیون و 350 هزار تومان به شماره حساب وی واریز کردم؛ بعد از مدتی وقتی به شرکت آب و فاضلاب مراجعه کردم پی بردم که اصلاً چنین مردی در آنجا مشغول به کار نبوده و در دام یک کلاهبردار افتاده‌ام».
کارآگاهان با توجه به شگرد مرد کلاهبردار، به بررسی تراکنش مالی حساب بانکی وی پرداخته و دیدند که این حساب با مدارک جعلی افتتاح شده است؛ در ادامه و با بهره‌گیری از تصاویر مدارک شناسایی مرد شیاد در شعبه بانک، کارآگاهان با همکاری حراست اداره آب و فاضلاب اطلاع پیدا کردند که افتتاح حساب توسط یکی از کارمندان اخراجی این سازمان به نام «یوسف» انجام شده است که تصاویر وی به دست آمد و بلافاصله توسط طعمه‌اش شناسایی شد.
بررسی کارنامه جرایم یوسف نشان می‌داد وی دو سال پیش به علت انجام تخلفات اداری، توسط حراست اداره آب و فاضلاب، شناسایی و اخراج شده است. یوسف تحت تعقیب قرار گرفت و خانه‌اش در پرند شناسایی و این شیاد اواخر تیرماه سال جاری از سوی پلیس دستگیر شد.یوسف در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های مشابه در پوشش کارمند شرکت آب و فاضلاب در مناطق مختلف تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب تهران اعتراف کرده و عنوان داشت که با پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران به شناسایی ساختمان‌های بلند مرتبه نیمه‌کاره دست زده و پس از کسب اطلاعات دقیق درخصوص مشخصات صاحب ملک به آنان مراجعه و در نقش مأمور شرکت آب و فاضلاب و با استفاده از اطلاعاتی که در زمینه تحویل انشعاب آب شهری به مشترکین داشته؛ اعتماد طعمه‌ها را جلب و براحتی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.
17302

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 0
    کسب اطلاعات از مالک از بقالی که نمی گرفته رابط داشته توی خود سازمان . یه دافی دوفی چیزی بهش می رسونده آمار رو