امروز این ظرفیت وجود دارد که شبکه ای تلویزیونی منحصر به حضرت معصومه (س) و قم، با برنامه‌های بسیار غنی در تمام ابعاد راه‌اندازی شود؛ چراکه شبکه‌های استانی مجبور بر انجام کارهای گوناگون هستند؛ اما این شبکه، می تواند شبکه معارفی قوی شیعی بوده و پیشنهاد بنده جدیت در پیگیری این کار است.

به گزارش حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی دوشنبه ‌شب در دیدار مسئولین کاروان قرآنی شمیم وحی اظهار داشت: از گذشته، بزرگان، مراجع و علما انتظار داشته اند که حرم کریمه اهل بیت(ع) به عنوان قطب علمی، فرهنگی، دینی و معنوی قرار بگیرد و با برنامه‌هایی که از سوی این کاروان پیش‌بینی شده، شاهد تحول خوبی در مجموعه حرم خواهیم بود.
*تقدیر از تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)
وی ضمن قدردانی از حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ابراز داشت: در چند سال اخیر قدم‌های بزرگی برای معرفی حضرت فاطمه معصومه (س) برداشته شده که نقطه‌ عطف آن، از مسئله‌ اعلام زمان رحلت و ولادت حضرت آغاز شد که مرحوم پدرم در این موضوع بسیار مؤثر بودند؛ چراکه تا آن زمان اعتقاد متصدیان امر بر این بود که از نظر تاریخی نمی‌توانیم اعتماد بر تاریخ روشنی نسبت به زمان ولادت و وفات حضرت داشته باشیم و از نظر علمی و رجالی نکاتی در آن وجود دارد؛ اما آیت‌الله فاضل لنکرانی تاکید کردند که این موضوع نباید سبب شود که ما این مسئله را مهمل بگذاریم و لازم است روزی را به عنوان روز ارتحال و روزی را هم به عنوان ولادت حضرت قرار داده و از ایشان تجلیل کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: خوشبختانه به توصیه این مرجع تقلید جامه عمل پوشانده شد و اکنون شاهد آثار فراوان آن در کل دنیا هستیم؛ چراکه در دهه کرامت یا روز رحلت حضرت، توجه مردم به قم بسیار زیاد می‌شود.
*تأکید بر ضرورت ارتباط با زائران/ آثار زیارت آنان در زندگی را ثبت کنید
این استاد حوزه بر ضرورت ارتباط با زائران تأکید کرد و گفت: پیگیری ارتباط با زائران از مباحث بسیار مهمی است که از سوی حرم باید دنبال شود تا زوّاری که به قم آمده و حضرت را زیارت می‌کنند، از آثار زیارت که بعدها در زندگی خود مشاهده می کنند، به این بخش از حرم منتقل کنند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به روح معنوی حرم مطهر تصریح کرد: فضای حرم حضرت معصومه (س) روحی دارد که وقتی انسان وارد آن می‌شود، از همان هنگام ورود از درب اول، روح معنویت بر انسان حاکم می‌شود؛ انسان از لحظه‌ ورود چیزی را حاکم بر وجودش می‌بیند تا زیارت کند و بیرون بیاید؛ از این جنبه‌ معنوی حرم واقعاً در این شرایط امروزیِ جامعه و این فسادها و مسائلی که وجود دارد، بسیار می توان استفاده کرد.
*صدا و سیما از ظرفیت حرم استفاده کند
وی با تأکید بر استفاده بیشتر صدا و سیما از ظرفیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان داشت: این نهاد نباید برنامه های خود را فقط به روز رحلت و دهه کرامت بسنده کند؛ چراکه باید ارتباطی دائمی میان حرم حضرت رضا (ع)، اعتاب مقدسه و حرم حضرت معصومه (س) با مردم باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ثبت کرامات مربوط به حضرت معصومه (س) را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید کرامت‌های واقعی برای مردم تبیین شود و آنان را در قالب بروشور جذاب و مختصر تهیه و 10 کرامت از حضرت معصومه (س) را در تیراژ میلیونی در داخل و خارج از ایران منتشر کنید.
این استاد حوزه با بیان اینکه حرم حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و یا امامزاده‌های دیگر، یکی از بهترین وسائل برای بیمه‌کردن مردم و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مفاسد است، اظهار داشت: در این راستا باید فعالیتی دقیق و برنامه ای حساب شده اجرا کرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.
*شبکه تلویزیونی حضرت معصومه(س) راه اندازی شود
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این مطلب که علمای بزرگی در حرم و اطراف آن مدفون هستند، ابراز داشت: امروز این ظرفیت وجود دارد که شبکه ای تلویزیونی منحصر به حضرت معصومه (س) و قم، با برنامه‌های بسیار غنی در تمام ابعاد راه‌اندازی شود؛ چراکه شبکه‌های استانی مجبور بر انجام کارهای گوناگون هستند؛ اما این شبکه، می تواند شبکه معارفی قوی شیعی بوده و پیشنهاد بنده جدیت در پیگیری این کار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =