۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳

ایسنا نوشت:

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیش از 100 قلم کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که مهم‌ترین آنها لوازم صوتی - تصویری، تلفن همراه، لوازم آرایشی، بهداشتی و دخانیات است. همچنین سوخت نیز مهم‌ترین کالایی است که به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

حبیب الله حقیقی با بیان اینکه سالانه حدود 17 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود، اظهار کرد: در ورود کالای قاچاق به کشور حدود سه میلیارد دلار هم به‌ صورت معافیت وارد کشور می‌شود و این در حالی است که کل حجم واردات کالا به کشور اعم از صنعتی و تجاری کمتر از 50 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه با گستردگی اقلام و کالاهای قاچاق مواجه هستیم، گفت: ضعف و ناکارآمدی ‌مقررات، دستورالعمل‌ها و رویه‌ها از جمله عوامل مؤثر گرایش به قاچاق به جای تجارت قانونی است.

حقیقی با اشاره به اینکه عدم همپوشانی و هماهنگی دستگاه‌ها از دیگر عوامل قاچاق محسوب می‌شود، افزود: تفاوت قیمت برخی کالا‌ها در داخل با خارج نیز قاچاق را برای قاچاقچی باصرفه می‌کند که می‌توان به تفاوت قیمت سوخت اشاره کرد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز اظهار کرد: با توجه به اینکه قاچاق سوخت و کالا یک آفت در اشتغال و توسعه محسوب می‌شود لازم است هماهنگی بین تمامی دستگاه های مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ساماندهی فعالیت های تجاری و اقتصادی قانونمند از طریق بازارچه‌های مرزی گفت: به عنوان مثال روزانه بیش از پنج میلیون لیتر سوخت غیر مجاز توسط سودجویان اقتصادی از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه قاچاق می شود.

حقیقی همچنین فروش سوخت در پایانه‌های مرزی، ایجاد پمپ بنزین در مناطق مرزی و فروش در نقاط مرزی در حوزه تعاونی‌های مرزنشینان را از برنامه های مهم پیشنهادی دولت در مناطق مرزی عنوان کرد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چمدان زاده وانت بر IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    2 0
    اعلام شد؟ تا حالا منطقه آزاد نرفتید؟ نه؟