ریس ارلیک : 55 درصد از آمریکایی‌ها موافق توافق‌اند/ جنگ طلبان دیگر بهانه‌ای ندارند

یک روزنامه نگار آمریکایی می گوید برغم اینکه نظرسنجی ها در آمریکا متفاوت است اما میانگین همه نظرسنجی‌ها نشان می دهد که 55 درصد از مردم آمریکا موافق توافق اند.

به گزارش خبرآنلاین ریس ارلیک روزنامه نگار آمریکایی و نویسنده کتاب «حمله به عراق، آنچه رسانه ها به شما نگفتند» در کافه خبر" گفت: جمهوریخواهان و جنگ طلبان آمریکایی منتظر بودند تا مذاکرات به شکست بیانجامد و به بهانه اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی است جنگ تازه ای را راه بیندازند. 

ریس ارلیک با تاکید براینکه شرایطی که رسانه های آمریکایی برای ایران در سالهای گذشته فراهم کرده بودند بسیار شبیه به شرایطی بود که پیش از حمله به  عراق در سال 2003 ایجاد کرده بودند گفت: توافق هسته ای در وین این بهانه را از دست آمریکایی ها گرفت چرا که آنها مرتبا در سال های گذشته به افکار عمومی خود اینگونه القاء کرده بودند که ایران به دنبال سلاح هسته ای است و می خواستند با جا انداختن این دروغ حمله به ایران یا وارد آوردن هر ضربه ای به این کشور را توجیه کنند.

این نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی با یادآوری شرایط چند ماه پیش از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 گفت: پیش از این که من با نورمن سالومون و شان پن به عراق برویم، رسانه های آمریکایی پر شده بود از اخباری که عراق سلاح های کشتار جمعی دارد و برای جهانیان خطری فوری است و لازم است که آمریکا به رسالت خود برای نجات دادن جهان و منطقه از این کشور خطرناک عمل کند. 

ارلیک با اشاره به اینکه جنگ طلبان آمریکایی این ترفند را در مورد ایران نیز به کار گرفته بودند و در سالهای اخیر مرتبا تلاش می کردند ایران را کشوری ضد صلح و جویای سلاح هسته ای نشان دهند گفت: توافق وین هرآنچه را که آنها رشته بودند پنبه کرد و اکنون آن ها بهانه خود را از دست داده اند. 

خبرنگار سابق رادیو سراسری آمریکا، در کافه خبر گفت: ایران کشوری صلح دوست با مردمان با فرهنگ و شعر دوست است و من بسیار خوشحالم که در این سفر به ایران متوجه شدم نسبت به سالهای گذشته مردم ایران با نشاط تر و با انگیزه تر شده اند. 

او افزود مردم آمریکا نیز از این توافق خوشحال هستند و اگر چه نظرسنجی ها در آمریکا متفاوت است اما میانگین همه نظرسنجی‌ها نشان می دهد که 55 درصد از مردم آمریکا موافق توافق اند.

متن کامل گفتگوی ریس ارلیک در کافه خبر را به زودی در خبرآنلاین بخوانید

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =