داستان بی پایان شیری که در زیمبابوه کشته شد

یک هفته پس از کشته شدن سیسیل، شیر معروف پارک ملی زیمبابوه، هنوز شایعات و واکنش ها تمام نشده است.

نیو صدر: هفته پیش والتر پالمر، دندانپزشک آمریکایی در پارک ملی زیمبابوه که منطقه ای محافظت شده است رفت و با طعمه ای سیسیل، یکی از معروفترین شیرهای شناخته شده دنیا را که یالی سیاه رنگ داشت و گونه ای نادر بود از پارک ملی خارج کرده و در آنجا با تیر و کمان این شیر کم نظیر را شکار کرد. 

دولت زیمبابوه متهم است که برای شکار این شیر، ۵۰ هزار دلار رشوه گرفته است. اما اکنون زیمبابوه از آمریکا خواسته که این دندان پزشک را به آنها بدهد.

به گزارش سی ان ان رئیس محیط زیست زیمبابوه اعلام امیدواری کرد که آمریکا با آنها همکاری خواهد کرد. پالمر، راهنمای شکار او و صاحب زمینی که در آن سیسیل شکار شده است متهم به شکار غیر قانونی شده اند.

این دندان پزشک البته گفته که نمی دانسته سیسیل، شیر معروفی است.

گفته شده این شیر مرگ بسیار آهسته ای داشته است و به نوعی زجرکش شده است. 

اما پس از این حوادث، پالمر فراری شده است. دوستداران حیات وحش به خانه او هجوم بردند و برخی اورا قاتل خوانده اند.

سازمان حیات وحش آمریکا اعلام کرده به علت اتفاقات پس از شکار محل اقامت پالمر برای عموم پنهان شده است. حدود پانصدهزار نفر در زیمبابوه در صفحات اجتماعی خود به این حادثه اعتراض کرده اند. همینطور این هفته 100 ها نفر در بلومینگتون مقابل مطب پالمر تجمع کردند.

به همین دلیل پالمر در نامه ای خطاب به بیمارانش نوشت: من عمیقا پشیمانم از اینکه تمرینم برای شکار منجر به مرگ این شیر شد.

زیمبابوه ابتدا اعلام کرد که پالمر را به ۱۰۰ هزار دلار جریمه کرده است. اما اکنون خواستار استرداد او از آمریکا به زیمبابوه شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده موضوع را بررسی می کند و وزارت دادگستری آمریکا هم فعلا سکوت کرده است.

حمایت مالی دوستداران سیسیل

این حادثه هرچند برای دوستداران حیات وحش، دردناک بوده است، اما بعد از مرگ این شیر حمایت های مالی برای حفاظت از حیوانات افزایش داشته است. این درحالی است که محققان از سال 2008 در حال تحقیق بر روی این شیر هستند. و تا الان حدودد 470000 هزار دلار به این تحقیقات مالی شده بود.

دانشمندی که بر روی شیر ها تحقیق می کند گفته است که با اینکه سیسیل مرده است اما توله های او می توانند زنده بمانند.

آیا برادر سیسیل نیز شکار شده است؟

روز گذشته گفته شد یک هفته پیش از مرگ سیسیل، برادر او هم شکار شده است. اما یو اس ای تودی گزارش کرده که جریکو زنده است. امروز دانشمندی که درباره این شیر تحقیق می کند، در فیسبوک خود نوشت: جریکو زنده است . امروز تیمی تحقیقاتی به پارک ملی زیمبابوه فرستاده شد آنها جریکو را زنده در حال شکار زرافه ای دیدند و حتی عکسی از او که مربوط به امروز صبح است نیز منتشر شده است.

گوشی جدید اچ تی سی به یاد سیسیل

وسط همه این اتفاقات، یکی از شرکت هایی که برای اچ‌تی‌سی لوازم جانبی موبایل تولید می کند، برای فراموش نکردن  سیسیل تصویر این شیر را پشت گوشی اچ تی سی ام 9 قرار داده است. 

قیمت این گوشی 1580 دلار است و این شکرت اعلام کرده که 10 این مبلغ برای حمایت از تحقیقات علمی به پارک ملی زیمبابوه اهدا خواهد شد.

۴۷۴۷


۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 8
    سلام بازهم اشتاه خبر داستان شیر 2 اشتباه دارد 1شرکت اچ تی سی نه شکرت 2 10درضد نه 10
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    12 0
    شما ناراحت نباش اینجا شیرها را که کشتیم حالا نوبت پلنگ و یوز و بقیه است نشد محیط بانها را می کشیم دیگران هم که حساس باشند به اشان می خندیم
  • abolfazl IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    3 28
    1700شیعه توسط داعش کشته شد کسی دادش در نیومد.اینهمه انسان در سوریه و عراق از گشنگی دارن میمیرن کسی صداش درنیومد. یه روز به یاری خدا صدایتان برای همیشه خفه خواهد شد
  • محسن IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    4 16
    سلام به همه دوستان،شما که کشته شدن یک شیراینقدرناراحتتون کرده،لطفالحظه ای هم به یادشیرمردانی باشیدکه برای دفاع ازحریم حرم شیرزن کربلاازجونشون مایه میذارن،سلامتی همشون صلوات