صدای اقتصاد نوشت: مدیر کل ترانزیت گمرک ایران با بیان اینکه چندی پیش محموله گیوتین دستی متعلق به پادگان داعش در یکی از گمرک‌های ایران توسط کارکنان گمرک کشف و ضبط شد.

"دشت‌بانی" مدیر کل ترانزیت گمرک ایران در همایش تشریح مقررات ترانزیت محمولات با بیان اینکه این همایش‌ها باید منجر به بازنگری و اصلاح قوانین شود گفت: قوانین نباید به صورت یکطرفه و تنها از جانب بخش دولتی تنظیم و تهیه شود بلکه باید مشکلات و نظرات بخش خصوصی هم در آن دیده شود.

وی ادامه داد: به طور قطع حمل و نقل یک بخش و رکن اساسی در ترانزیت است و نقش بسیار پررنگی درجلوگیری از ترانزیت مواد مخدر دارند.

وی با اشاره به ترانزیت مواد پیش‌ساز مخدر که اخیرا در گمرک ایران کشف شد گفت: چندی پیش محموله مواد پیش‌ساز مخدر در گمرک کشف شد که نماینده آن شرکت حمل و نقلی در حال حاضر متواری است و دو کارمند گمرک هم دستگیر شده‌اند.

مدیر کل ترانزیت گمرک ایران با تاکید براینکه شرکت‌های حمل و نقلی برای استخدام افراد باید وثیقه‌های قابل توجهی را در خواست کنند گفت: باید نظارت بسیار دقیقی بر روی عملکرد کارکنان شرکت‌های حمل و نقلی داشته باشیم و این شرکت‌ها می‌توانند این موضوع را مانیتورینگ کنند.

وی همچنین با انتقاد بر پروسه طولانی رصدکالا در مبادی گمرکی گفت: معتقدم اگر نظر به  عدم ترانزیت یک کالایی از مبادی کشورمان داریم باید نتیجه آن را هرچه زودتر به کشور مبدا بدهیم و یا بار را به آن کشور مرجوع کنیم.

وی همچنین از کشف محموله گیوتین دستی متعلق به داعش در گمرک ایران خبر داد گفت: چندی پیش محموله‌ای حاوی گیوتین دستی متعلق به پادگان داعش کشف شد.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم بگوییم که شرکت‌های حمل و نقلی نقشی در ترانزیت مواد و کالاهای ممنوعه دارند اما باید به طور قطع نسبت به این موارد آگاهی دهیم.

دشتبانی ادامه داد: همچنین چندی پیش کانیتنر 350 تنی کالای ترکیه که با مجوزهای جعلی به نام کالای ایرانی به روسیه ترانزیت شده بود پس از مشخص شدن مالکیت ترک این کالاها در روسیه دفن شد.

مدیر کل ترانزیت گمرک ایران از برقراری تبادل الکترونیکی با روسیه برای تشخیص جعل یا اصل بودن اسناد خبر داد و گفت: از این پس اسناد ترانزیتی و شرکت‌های حمل و نقلی بین روسیه و ایران به صورت الکترونیکی بررسی می‌شود.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    گیوتین دستی چطوریه؟ عکس؟