ایسنا نوشت: دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بچه انقلابی اینگونه است که می فهمد امروز در کجا ایستاده، باید چه کند و با ایمان و اعتقاد نسبت به انجام وظیفه به اندازه و به موقع قیام می کند.

محمدجواد لاریجانی در سخنرانی خود در مسجد امام علی (ع) مهدی‌شهر سمنان که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس نیروی انتظامی و برخی دیگر از مسئولان اداری و مردم شهید پرور این شهر برگزار شد، گفت: برخی قصد دارند تجربه بزرگ انقلاب اسلامی را در حد یک واقعه تاریخی محدود و محصور کنند و این وظیفه نخبگان، عالمان و دلسوزان انقلاب است که برای نسل امروزی جامعه برداشت دقیق و درست از انقلاب را تبیین کنند.

اهم سخنان وی از این قرار است:

** تاسیس نظام مدنی و سیاسی مبتنی بر عقلانیت و فکر اسلامی مربوط به جغرافیای ایران بود، اما جریان دوم که مربوط به بیداری اسلامی می شود منحصر به ایران نماند و همه دنیای اسلام را در بر گرفت و مسلمانان به این فکر افتادند که ما چه چیزی از ایران کمتر داریم که طاغوت را با دست خود کنار زدند و اینگونه پیشرفت کردند یعنی هم اسلام را دارند هم دموکراسی و هم علم و پیشرفت و عزت را دارند.

** {در مورد ارزیابی انقلاب} ما باید یک ارزیابی دقیق از انقلاب و دستاوردهای آن داشته باشیم. یکی از ملاک‌های ارزیابی توجه به اعترافات دشمنان ما درباره دستاوردهای ما است. دشمنان ما می‌گویند ایران در منطقه‌ای که وجود دارد از لحاظ پیشرفت های علمی و فناوری و صنعتی که سرآمد است. هیچ کشوری در منطقه این پیشرفت علمی را ندارد. مثلا همین صنعت هسته‌ای را اگر شما نگاه کنید می بینید که تنها کشوری هستیم که توانسته ایم برق صدها هزار خانه را از این طریق تامین کنیم در حالی که همه فوت و فن این عمل را هم یاد گرفته ایم.

**{در مورد تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان} همین تحریم ها نشانه موفقیت ایران بوده است. اساس این تحریم ها به خاطر این بود که می خواستند جلوی رشد ما را بگیرند. می گفتند قد ایران زیادی بلند شده است و باید زانوهای ایران را ببریم تا قدش دوباره کوتاه شود. این ها نباید اینقدر رشد می کردند.شما یقین بدانید که آمریکا و متحدانش اگر می توانستند به ایران تعرض کنند تا حالا صد بار این کار را کرده بودند چرا که منطق آنها زورمداری است و اینکه تا کنون این کار را نکرده اند برای این نیست که کشورهای متمدن با ادب و با نزاکتی هستند فقط به این خاطر است که ایران به برکت انقلاب اسلامی کشوری مقتدر شده است و کسی جرأت حمله به آن را ندارد.

 **در هیچ زمانی در تاریخ نقش مکتب اهل بیت اینگونه مشخص و مبرز نبوده است. این مکتب اهل بیت علیهم السلام است که بود آن ایران را به قدرتی در منطقه رساند که در 500 سال اخیر نظیر نداشته است و نبود این مکتب سبب شد تا بیداری اسلامی در کشورهای منطقه با ناکامی مواجه شود.

**مصر را نگاه کنید مردم مصر نظام اسلامی می خواستند، اخوان المسلمین هدایت جریان را بدست گرفت اما این اخوان یک خلا نظری بسیار مهمی داشت و مردم را در برابر دو گزینه قرار داد یا یک حکومت سکولار مثل ترکیه داشته باشند یا یک حکومت سلفی؛ اما واقعیت این است که مردم مصر هیچکدام را نمی خواستند یعنی خلاء هدایتی و فکری اخوان المسلمین مردم مصر را نا امید کرد؛ چرا اخوان مشکل دارد چون جایگاه مکتب اهل بیت پر کردنی نیست. وقتی مکت اهل بیت نباشد همین جریانات تکفیری و داعشی سر کار می آیند. امروز خطری که غرب احساس می کند این است که ایران برای کشورهای اسلامی یک الگو در این خصوص بشود و مسلمانان متوجه شوند آنچه ایران اسلامی را به قدرتی بزرگ تبدیل کرده همین مبنا قرار دادن مکتب اهل بیت است و الا آنها هم نمونه ای می شدند از داعش و تکفیری ها.

**امروز انقلابی بودن یعنی فهم دقیق همین دو دستاورد و دو تجربه بزرگ انقلاب اسلامی ایران. انقلابی بودن یعنی بدانیم بنای یک نظام سیاسی مدنی بر عقلانیت اسلامی یعنی چه و بدانیم نهضت بیداری اسلامی یعنی چه؟ اول بشناسیم و دوم به حقانیت و درستی آن برسیم و سوم همه توان خود را برای باروری بیشتر این دو پدیده به کار بگیریم. این می شود یک ادم انقلابی و هر جوانی که این ویژگی ها را داشته باشد می شود یک جوان انقلابی و هر پیرمرد انقلابی که این ویژگی ها را ندارد یا داشته و به هر دلیلی از دست داده دیگر انقلابی نیست.

**{در مورد فتنه سال 88} لازمه دیگر انقلابی بودن داشتن بصیرت است. بصیرت موضوع جدیدی نیست اما این کلید واژه ای است که با فتنه 88 توسط رهبر ما پرده برداری شد و موضوعیتش روشن شد. بصیرت در مکتب اهل بیت حرف غریبی نیست. بالاترین درسی که در اسلام داریم دعوت به خدا است و این دعوت بر اساس بصیرت است و یعنی اساس دین ما ب بصیرت است.

** از وجود مبارک حضرت امام صادق سئوال شد که مفهوم ظلم چیست؟ در تفسیر فرمود بالاترین ظلم ها این است که در امر حق ولایت یا سخن نگوییم، یا مصداقش را اگر فهمیدیم پنهان کرده و جابجا کنیم و یا در راه رسیدن حق ولایت به صاحب آن قیام نکنیم.

**بسیاری از این داعشی ها بیشتر از مسلمانان دیگر نماز می خوانند و روزه می گیرند اما چرا به این ورطه خطرناک افتاده اند چون ولایت ندارند. حالا مشخص می شود که چرا امام رضا (ع) فرمود نماز و روزه بدون ولایت قبول نیست. دلیلش همین است که بدون ولایت هرکسی در هر مقامی که باشد با خطر انحراف رو برو است.

{در مورد انحراف جریان‌های سیاسی} اگر ولایت و پیروی از ولایت نباشد انحراف قطعی است. این انحراف هم محدود به جریان انحرافی در طیف اصولگرایی محدود نمی شود. جریان اصلاح طلبی هم دچار انحراف شد. انحراف آنها این بود که گفتند دیگر اسلام جوابگو نیست و مثل این است که با دوچرخه بخواهیم به کره ماه برویم و رفتند به سمت سکولار لیبرال شدن حکومت. این یک نوع انحراف است. انحراف دیگر هم از نوع غلات در دوران احمدی نژاد شکل گرفت که گفتند خوب همه چیز امام زمان (عج) است و دیگر نیازی به ولایت و علما و مراجع نداریم و این هم شد یک انحراف دیگر.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    56 0
    والا خوب شغليه : دبير ستاد حقوق بشر،
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    47 0
    برخی هم قبلا در کوران سختیها و هزینه دادن ها ،عافیت طلبی را برگزیده بودند و الان که سفره آماده و پهن شده ادعای انقلابی گری دارند .
  • بانو A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    9 0
    شما خودت الان چی هستی؟