ایسنا نوشت: معاون وزیر کشور با بیان اینکه پدیده ریزگردها به دنبال تغییر اقلیم در کشورها به وجود خواهد آمد گفت: راهکار اساسی برای مبارزه با ریزگردها، بحث مدیریت صحیح آب در همه زمینه ها است و اگر بتوانیم به این مبحث به طور جدی نگاه کنیم قطعا مشکلات گرد و غباری نیز به حداقل خواهد رسید.

اسماعیل نجار در جلسه کارگروه گرد و غبار و احیاء تالاب جازموریان استان کرمان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: تغییر اقلیم در دنیا و به تبع آن در ایران یک واقعیت است که به معنای تغییر میزان بارش، گرم شدن زمین، تغییر زمان بارش، خشکسالی و ... است.

وی با بیان اینکه پدیده ریزگردها به دنبال تغییر اقلیم در کشورها به وجود خواهد آمد، گفت: راهکار اساسی برای مبارزه با ریزگردها، بحث مدیریت صحیح آب در همه زمینه‌هاست و اگر بتوانیم به این مبحث به‌طور جدی نگاه کنیم قطعا مشکلات گرد و غباری نیز به حداقل خواهد رسید.

نجار با اشاره به وجود چاه‌های غیرمجاز گفت: در کشور 250 هزار حلقه چاه غیرمجاز و در استان کرمان 16 هزار مورد وجود دارد که به نظر می رسد باید رویکرد جدیدی در این موضع داشته باشیم و همه چیز را با هم ببینیم.

معاون وزیر کشور بیان کرد: اگر با یک ساز و کار برداشت آب را با ارائه مجوزها به تعداد مشخصی از چاه ها، محدود و مشخص می کردیم، مشکلات بوجود آمده قطعا کمتر می‌شد و ما در سازمان مدیریت بحران معتقدیم یکی از راه های اصلی برای خروج از مشکلات از جمله خشکسالی، جازموریان و ... بحث مدیریت آب است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در بسیاری از مناطق کشور خشک شدن تالاب ها و بحث ریزگردها را داریم و بحث مهم علاوه بر مدیریت آب، مدیریت علمی و نگاه فرابخشی است که ما در سطح ملی آمادگی توسعه بحث ترسیب کربن و مقابله با ریزگردها را داریم.

وی افزود: امیدواریم با کمک همه و ارائه پیشنهادات عملی و اجرایی، بتوانیم کار اساسی را انجام بدهیم.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    8 0
    هر کجا چاه عمیق زده اند آن منطقه بیابان شده. نمونه اش دریاچه ارومیه.
  • مجيد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    2 0
    در يزد ما منطقه اشكذر در گلخانه ها چاههاي غير مجاز فراوانه ولي اراده اي مثل خيلي مسايل ديگروجود نداره براي حل اين موضوع
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    امیداواریم اما چند نکنه باید توجه بسیار داشت این که جلوی زمین خواران طبیعت سبز راگرفت بیابان زدایی وجنگل زایی انجام شود واز سپاه هوا وفضابرای جلوگیری اتش سوزی را گرفت سازمان تصفیه آب فاضللاب تاسیس کرد مثل المان از کارافرینان برای مشکل کمبود اب ایده گرفت از دو دریا شمال وجنوب لوله کشی کرد مثل عربستان که بایک تصفیه خانه در خلیج فارس زدند کشورشان تامین میکنند و از انرژی هسته ای برای تبدیل کردن اب شور به اب شیرین استفاده کرد