ایسنا نوشت: عضو فراکسیون رهروان مجلس نهم اظهار داشت: در جلسه روز جمعه که با حضور حامیان آقای لاریجانی برگزار می‌شود موضوع ترکیب هیئت رئیسه در دستور کار قرار دارد و علاوه بر ریاست نظر اعضا در مورد سایر اعضا هیئت رئیسه مجلس دهم و کاندیداهای احتمالی از جمع حاضر در جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: مجلس دهم در شرایطی تشکیل می‌شود که اصلاح‌طلبان در آن یک اقلیت بزرگ هستند که این موضوع می‌تواند رویکردی تعادلی و مثبت را برای مجلس آینده ایجاد کند. همچنین گروهی نیز در مجلس آینده نقش‌افرینی می‌کنند که به عنوان جریان انقلاب شناخته می‌شوند و بدون وابستگی به راست و چپ در مسیر ارزش‌های انقلاب و رهبری و مبانی ترسیمی امام حرکت می‌کنند که قطعاً در مجلس نهم و در تصمیمات آن تأثیرگذار خواهند بود.

وی با اشاره به مسئله ریاست در مجلس دهم گفت: دکتر لاریجانی به عنوان یک فرد باسابقه و با تجربه در دو دوره گذشته ریاست خود عملکرد مثبتی را به جای گذاشته و قطعاً مورد تأیید اکثریت نمایندگان برای ریاست خواهند بود و مجلس آینده باید به مجلسی تبدیل شود که با تعامل و اعتدال به سمت اهداف انقلاب حرکت کند.

نماینده منتخب مردم کرمان و راور در مجلس دهم تأکید کرد: مجلس دهم مجلسی است که هر کسی که مبانی اصلی انقلاب و نظام را قبول داشته باشد و در هر جریانی می‌تواند در کنار رئیس مجلس و هیئت رئیسه در مسیر رسیدن به اهداف بلند کشور حرکت کند و همراهی آقای لاریجانی به عنوان یک فرد باسابقه و نقش ایشان به عنوان رئیس مجلس در این مسیر مهم و بسزاست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به جلسه‌ی روز جمعه‌ی منتخبین که در ساختمان مجلس مشروطه برگزار می‌شود گفت: در این جلسه همه‌ی اشخاص و منتخبینی که با محوریت آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس آینده موافقند حضور دارند و علاوه بر اصول‌گرایان معتدلین و برخی منتخبین لیست امید نیز که با ریاست آقای لاریجانی موافقند در این جلسه حضور خواهند داشت و قرار است در مورد ترکیب هیئت رئیسه که برای پیشبرد اهداف کشور نیازمند به کارآمدی و اقتدار و سابقه‌ی مطلوب است صحبت‌هایی انجام شود و کسانی که تمایل دارند در عرصه‌ی انتخابات هیئت رئیسه حضور پیدا کنند در جلسه‌ی روز جمعه اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه که برای مجلس دهم مهم است این است که مجلسی تشکیل شود که بر اساس منویات رهبری و رعایت خط قرمزهای نظام و اصول کلی انقلاب حرکت کند و با تعامل و تعادل و تجربه بتواند کشور را در مسیر رسیدن به اهداف یاری نماید و همه جریانات حاضر در مجلس باید در این چارچوب و در این مسیر فعالیت های خود را تنظیم کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    حق لیست امید این نیست ک رای دهندگان خود را ناامید کند مجلس ب هوای تازه نیاز دارد