24آنلاین نوشت: عباس عبدی گفت:شورای نگهبان چه بخواهید یا نخواهید قادر به دفاع از عملکرد خودش نیست، در قضیه خانم خالقی ما دیدیم که شورای نگهبان چه موضعی گرفت یا سخنگوی شورای نگهبان در این قضایا کاملاً کنار کشید.

وی به خبرگزاری فارس گفت:شورای نگهبان جایگاه حقوقی دارد و با جایگاه یک وزیر تفاوت دارد، کما اینکه یک وزیر می‌تواند حرف سیاسی بزند، اما شورای نگهبان باید حرف‌هایش مبتنی بر حقوق باشد تا هر حقوقدانی آن را تأیید کند، اما شورای نگهبان تاکنون قادر نبوده از اقدامات خود به نحو مؤثری دفاع حقوقی کند، مسئله اصلی این است که شورا باید بتواند این کار را انجام دهد.

نمونه این مسئله درباره مباحث رد صلاحیت و دعوت از حسن آقا برای آزمون خبرگان است، گفته شد که با پیامک از افراد برای حضور در آزمون خبرگان دعوت شده است؛ در هیچ کجای دنیا چنین امر حقوقی و مهمی با پیامک انجام نمی‌شود. اگر دادگستری هم بخواهد برای شما احضاریه بفرستد، باید به آدرس قانونی بیاید و از شما امضا بگیرد. در غیراین‌صورت سوءاستفاده صورت می‌گیرد؛ نکته بعد این است که چرا از خیلی‌ها امتحان گرفتند و از برخی آزمون گرفته نشد، بنابراین شورای نگهبان باید مستدل‌تر و قوی‌تر عمل کند.

عبدی در باره آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96گفت: مطمئن هستم که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت می‌کنند، اصولگرایان با وضعیتی که در انتخابات این مجلس دچار آن شدند، باید ببینیم که چند دسته می‌شوند. برداشتم این است که اصولگرایان نمی‌توانند به وحدت برسند. معتقد هستم اصولگرایان نباید اصلاً روی انتخابات ریاست جمهوری 96 سرمایه‌گذاری کنند و باید برای سال 1400 آماده شوند. در واقع آنها نباید اشتباه اصلاح‌طلبان را مرتکب شوند، اصولگرایان نه به نظر روانی و نه به لحاظ تشکیلاتی و دارا بودن چهره موجه، آمادگی ورود به انتخابات ریاست جمهوری را ندارند، البته اصلاح‌طلبان هم این آمادگی را برای معرفی فردی جز روحانی ندارند.

وی در پاسخ به سوالی در باره نفوذ گفت:جامعه‌ای که از نفوذ ترس داشته باشد، نقطه‌ضعف برایش محسوب می‌شود، اما گاهی این نفوذ معنای حقوقی ندارد و نفوذ فکری و سیاسی و فرهنگی مطرح است که این را نمی‌توان با ابزار حقوقی برخورد کرد، اینکه رسانه‌های غیررسمی چه می‌گویند و ما آن را نمی‌پسندیم پس اسمش را نفوذ بگذاریم، مشکلی را حل نمی‌کند. جامعه‌ای می‌تواند جلوی نفوذ را بگیرد که خودش را قوی کند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    5 0
    احسنت
  • کوروش IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 2
    اتفاقا اصلاح طلبان دستشان باز هست اگر بگذارند.اقای دکتر ظریف اقای قاضی زاده هاشمی و..
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 9
    نبابا به نفع شما باشه همه چی خوبه به محض اینکه رأی نیارین و تائید نشین خلاف انجام میشه تو کی هسیتی اصلا نظر میدی
  • عادل IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    7 0
    رحمت بر پدرت
  • وطن پرست IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 31
    عباس عبدی این ارزو را بگور می برد که اصولگرایان به وحدت نمی رسند و این یک اظهار نظر کورکورانه و تعصب کور ایت که بدون منطقی از سوی ادمهای لامنطق کوته بین صورت می گیرد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 38
    عباس عبدی صلاحیت اظهار نظر راجع به وظایف شورای نگهبان را ندارد
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      31 1
      کی داره؟
  • مهدی A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 8
    آقای عبدی نظر شورای نگهبان در مورد خانم خالقی دقیقا مطابق قانون است، دیدید که روسای قوا هم تائید کردند، اما شما و دوستانتان برای اینکه مقاصد خود را به پیش ببرید متاسفانه خانم خالقی را سوژه نموده و ضایع‌اش کردید قطعا بدانید خداوند مکافات عمل شما را خواهد داد. اما در مورد آقای سید حسن، آیا فقط با پیامک او را مطلع نمودن؟؟ آیا اعلان عمومی نشد؟ گران شدن جرایم رانندگی به تک تک افراد جامعه ابلاغ می‌شود و ... اگر دین ندارید آزاده باشید، مثلا که چه تا کی می‌خواهید اذهان عمومی را به مراکز قانونی خراب کنید؟؟ اینقدر مکر نکنید بترسید از مکر خدا و... .
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 12
    تو برو خود را باش آقای عبدی . تو می تونی از عملکرد خودت دفاع کنی ؟
  • مهدی A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    15 1
    اتفاقا تحلیل کاملا درستی ست، اصول گرایان بهتر است به فکر انتخابات 1400 باشند نه 1396.این بحث ها که روحانی ممکن است نامزد اصلاح طلبان نشود و به طور کلی پروژه ی عبور از روحانی، قبلا در زمان آقای خاتمی هم بوده و 1 سال پیش از انتخابات 1380، بحث «عبور از خاتمی» مطرح بود. ولی نهایتا آقای خاتمی رئیس جمهور شد. این بار هم به احتمال زیاد، دکتر روحانی دوباره رئیس جمهور می شود.