ایران نوشت:مرداد سال 92پیکر بازیکن سابق تیم جوانان سایپا که در جریان یک آدم‌ربایی به قتل رسیده بود چهار روز بعد از گروگانگیری در چاهی حوالی کهریزک پیدا شد.

آدم‌ربایان در تماس با پدر امید دربندی در قبال آزادی پسرش 100 میلیون تومان پول خواسته بودند اما پس از کشف جسد امید تماس آدم‌ربایان نیز قطع شد.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای کشف راز این جنایت و شناسایی متهم ادامه داشت آنها دریافتند آدم‌ربایان جنایتکار در هرات افغانستان مخفی شده‌اند. با گذشت 3 سال از این جنایت و در حالی که هیچ سرنخی از عاملان جنایت در دست نبود بازپرس پرونده با کشف یک تشابه بین صدای متهم این پرونده با یک افغان که به اتهام قتل پسر 27 ساله ای دستگیر شده بود احتمال داد وی در قتل امید نیز دخالت داشته باشد.بازپرس سعید احمدبیگی که رسیدگی به هر دو پرونده قتل را برعهده دارد در جریان رسیدگی به این پرونده دریافت سه مرد افغان به بهانه فروش سکه‌های عتیقه به یک پسر جوان او را به خانه ای کشانده و پس از قتل وی پول‌هایش را سرقت کرده‌اند.
بدین‌ترتیب با ردیابی‌های پلیس هر پنج متهم شناسایی و دستگیر شدند اما بازپرس در جریان بازجویی از متهمان افغان با توجه به پرونده آدم‌ربایی مرگبار امید دربندی که متهمان فراری آن‌نیز افغان بودند صدای ضبط شده تماس گیرنده را با پدر مقتول بار دیگر مورد بررسی قرار داد. بدین‌ترتیب مشخص شد صدای ضبط شده با صدای یکی از مردان افغان در پرونده سکه‌های تقلبی مرگبار شباهت بسیار دارد. به همین منظور دستور بررسی کارشناسانه صادر و مشخص شد صدای ضبط شده با صدای متهم افغان در تحقیقات کارشناسی، یکسان گزارش شده است. در حالی که متهم همچنان منکر شرکت در قتل امید است اما تحقیقات در این باره ادامه دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    7 1
    افغانی ها چقدر جنایت کرده اند
  • بی نام RO ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    4 1
    من احتمال نمیدم .چون صدای افغانی ها و لهجه شون شبیه همن. دوما پلیس اینترپل به هرات ای کاش میرفت و رد یابی میکرد.وقتی که مهاجران راحت به ایران رفت آمد کنند همین میشه.خدا امید جان رو بیامرزه.
  • سعید A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    44 16
    احیانا هنرمندان کور نمیخواین برا اینا کمپین تشکیل بدن؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      2 1
      برای بعضی ها نجات جان یک جانی مخمتر از نجات جان مردم هست،به جای پول جمع کردن و کمک به این جانی ها می تونید همون پول را خرج عمل جراحی چند نفر ادم نیازمند بکنید
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      8 1
      والا به خدا سالهاست زن و مرد وپیر و جوون ما به دست افغانیها کشته میشن به کررات بعد از تجاوز و به طرز وحشتناکی حالا یه افغانی کشته بشه میکنن پیرهن عثمان برید یه سرچ بزنید ببینید چقدر افغانیها که معمولا هم غیر مجاز و قاچاقی ایران هستن تو کشور ما مردم مارو مظلوم به قتل رسوندن... تازه هزاران رسانه ای نشده
    • بی نام DE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      5 0
      نه. آخه هنرمندای ما فقط بی بی سی می بینند. به خاطر همین چون بی بی سی این خبر رو نداده اونها بی خبر اند. بی بی سی هم فقط خبرهایی رو می ده که ایرانی ها از خودشون متنفر بشوند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    7 0
    حرف بزنيم ميشيم نژاد پرست، اين برادران افغان تو فيسبوك هم دست از سر ايراني برنميدارن ركيك ترين توهينها رو ميكنن،
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    7 0
    ما که هر جی میگوییم و هر چه استغاثه و عجز ولابه میکنیم که تکلیف افغانی ها رو رو شن کنید و فکری برای پایان حضورشان میکنیم کسی گوش نمیکنه و نوجهی هم نمیشه . پس پیشنهاد میکنم حالا که 11 درصد جمعیت افغانستان در ایران هستند ایران رو به افغانستان ملحق کنید تا با خیال راحت افغان ها مردم رو به دیار باقی بفرستن
  • لی لی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 1
    با وجود 5میلیون افغانی در ایران و 5میلیون بیکار هموطن و این همه جرم و جنایت توسط افاغنه بی هویت تا کی شاهد بی توجهی دولت مردان باشیم؟