ایران نوشت:مأمور قلابی که از ده‌ها تبعه خارجی در تهران اخاذی کرده است و به سرقت از آنها دست زده بود از سوی پلیس دستگیر شد.

راز سرقت‌های این مأمور قلابی همزمان با شکایت یک مرد هندی به کلانتری 113 بازار فاش شد.

این مسافر هندی به کارآگاهان گفت: فردی با مراجعه به هتل محل اقامتم در محدوده خیابان بهشت، خودش را مأمور معرفی کرد و به بهانه اینکه من کالای قاچاق همراه دارم به بازرسی اتاقم پرداخت.

این مأمور قلابی خود را سروان خدایی معرفی کرد و وسایلم را که شامل لپ‌تاپ، تبلت، 800 دلار، 1500 روپیه، یک رشته گردنبند طلا، دو حلقه انگشتر طلا و یک ساعت قدیمی بود برداشت و مرا به همراه مترجم شخصی‌ام که طی تماس تلفنی در هتل حاضر شده بود به بهانه رفتن به کلانتری از هتل بیرون برد و گفت ما را در کلانتری خواهد دید اما وقتی به کلانتری در محدوده بازار رفتیم تازه متوجه شدیم چنین شخصی به عنوان افسر در آنجا وجود ندارد و ما قربانی یک سرقت شده‌ایم.

در ادامه رسیدگی به پرونده مأموران با شناسایی سرقت‌های مشابه پی بردند که مرد سارق پس از تاریکی هوا با مراجعه به برخی مراکز اقامتی و هتل‌های شهر تهران بویژه در محدوده بلوار کشاورز، خیابان جمهوری، خیابان انقلاب و خیابان فلسطین خودش را مأمور مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی می‌کند و به این بهانه اقدام به سرقت یا اخاذی از اتباع کشورهای خارجی می‌کند و پا به فرار می‌گذارد.

بدین ترتیب کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، موفق به شناسایی چهره سارق شدند و با بهره‌گیری از اطلاعات موجود از مجرمان سابقه‌دار در سامانه اینترنتی پلیسی، کارآگاهان اداره پنجم، مجرم سابقه‌داری به نام «محسن» (31 ساله) را شناسایی کردند. وی پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری و جعل عناوین دولتی دستگیر و روانه زندان شده بود.

سرانجام با انجام اقدام‌های پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه «محسن» در 24 متری شهرری شده و در 22 اردیبهشت با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش با دریافت دستور قضایی اقدام به دستگیری وی کرده و در بازرسی از محل مقدار زیادی انواع ارز خارجی شامل دلار، یورو، روپیه، دینار و همچنین مقادیری طلا و جواهرات کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه داوودفرد، معاون مبارزه  با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «در ادامه تحقیقات، متهم به انجام سرقت‌های مشابه از اتباع کشورهای خارجی و همچنین تبدیل مقادیری از ارزهای مسروقه به پول رایج کشور و همچنین فروش قسمتی از طلا و جواهرات مسروقه اعتراف صریح داشته است.»

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    اینقد نگید مخفیگاه طرف توخونه خودش بوده
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    باز هم طرف سابقه دار بوده که قبلا بعد از یک ریشه یابی ازاد شده و این بار ابروی ما را برده
  • بی نام RO ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    به توریستها اطلاع رسانی کنید که مامورها چه مشخصاتی دارن،البته شاید خودشونو نامحسوس جا بزنن