تصاویری که مشاهده می کنید عکسهایی است که دکتر پادلیچ کارمند یونسکو 48 سال پیش در زمان اقامتش در افغانستان گرفته است؛ عکسهایی از افغانستان دیروز بسیار متفاوت از امروز.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت دنور پست، داستان از این قرار است که در سال 1967 دکتر ویلیام پادلیچ به همراه همسر و دو دختر خود به کابل سفر می کند. او که کارمند یونسکو است برای خدمت در کالج معلمان عالی و به عنوان کارشنانس در اصول آموزش و پرورش به همسرش مارگارت به کابل می رود.

این گزارش می نویسند خارج از آموزش عالی دکتر پادلیچ او یک عکاس آماتور و پرکار هم بود. وی روزمرگی های خود و خانواده اش را در زمان زندگی در کابل به تصویر کشیده است. تصاویری که همگان تا قبل از حمله شوروی به این کشوره ندیده اند این تجربه ای است که دکتر ویلیام پادلچ با خانواده اش تجربه کرده است.

این تصاویر یادآور روزهای اوج افغانستان است زمانی که شوروی هنوز به این کشور جنگ زده حمله نکرده بود، در فاصله سال های 1967 - 68 تضادی کامل با افغانستان امروز در این عکسها مشاهده می شود.

این تصاویر که از سوی دختر دکتر پادلیج منتشر شده است در توضیح این کشور تاریخی می گوید قدمت کابل و افغانستان را در عسکهای پدرم مشاهده می کنید.او می گوید این کشور یادآور هزاران سال تاریخ و فرهنگ است.

او در ادامه توضیحاتش می گوید این تصاویر از آنجایی غم انگیز است که افغانستان امروز درگیر 40 سال جنگ است و مردم آن زیر حملات وحشیانه قرار گرفتند حال دیگر افغانستان امروز شبیه این تصاویر نیست.

52310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =