ایرنا نوشت: دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای قتل یک صلحبان اهل اتیوپی این سازمان در شهر «ابیی» کشور سودان را بشدت محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این قتل شد.

به گزارش ایرنا، به گفته «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، بان کی مون روز جمعه با صدور بیانیه ای قتل یک صلحبان اتیوپی الاصل این سازمان را که شب گذشته (پنجشنبه) در جریان حمله یک گروه مسلح به محل مسکونی وی در شهر ابیی کشور سودان کشته شد، بشدت محکوم کرد.

دوجاریک به نقل از گزارش سازمان ملل به خبرنگاران اطلاع داد که در جریان این حمله یک دختر خردسال سودانی نیز به قتل رسیده و سه شهروند سودانی مجروح شده اند.

وی افزود: بان کی مون در این بیانیه از دولت های سودان و سودان جنوبی خواسته است تا در پیگرد عاملان این حمله و به مجازات رساندن آنها با نیروهای موقت سازمان ملل در ابیی(یونیسفا) همکاری های لازم را بعمل بیاورند.

بر همین اساس دبیرکل سازمان ملل همچنین از این دولت ها خواسته است تا هرچه سریع تر اجرای توافقنامه سال 2011 میان دو کشور در زمینه همکاری های امنیتی در منطقه ابیی را از سرگرفته و از تلاش های کمیته حمایت سازمان ملل به منظور برقراری گفت وگو میان دو منطقه در حال مناقشه «نگوک دینکا» و «میسریا» حمایت کنند.
بان کی مون همچنین مرگ این صلحبان و دختر خردسال سودانی را به خانواده های آنها تسلیت گفته و برای مجروحین این حمله آرزوی بهبود کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =