معاون حقوقی رییس جمهور تاکید کرد: استفاده از امانت نفت باید با حفظ مصالح ملی و نگاه به آینده و با هدف تکامل جامعه و توانمندسازی نسل های آینده باشد.

الهام امین زاده در کنفرانس تهران که با هدف معرفی مدل جدید قراردادهای صنعت نفت (IPC) در سالن اجلاس سران درحال برگزاری است، با بیان این که استفاده از امانت نفت باید با حفظ مصالح ملی و نگاه به آینده و با هدف تکامل جامعه و توانمندسازی نسل های آینده باشد، افزود: دولت ها باید با سیاستگذاری های صحیح، حداکثر تلاش خود را برای صیانت از این ثروت ملی به کار بندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی ضرورت توسعه پایدار، تولید صیانتی و حداکثرسازی عمر مخزن را در ایران مانند دیگر کشورهای نفت خیز مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر این الزامات رعایت شود، امانتداری دولت ها هم رعایت شده است و برای صیانت از این منابع ارزشمند باید ضوابط و استانداردهای معمول اعمال شود.

به گفته امین زاده، چندین سال است ایران هدف تحریم های متعدد ظالمانه قرار دارد و حرکت های توسعه ای صنعت نفت به عنوان مرکز این تحریمها از این محدودیت ها تاثیر پذیرفته است.

وی با بیان این که خوشبختانه با توان متخصصان کشور، این محدودیت ها رو به پایان است، تصریح کرد: رونمایی از مدل جدید قراردادهای صنعت نفت، حلقه تکاملی است و انتهای راه نیست و این مدل می تواند علاوه بر جذابیت بیشتر برای سرمایه گذاران، پاسخی مثبت به نگرانی های ملی ناشی از تحریم ها باشد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =